יאיר כץ: לא ניתן יד לפיטורים נוספים בתעשייה האווירית

"התע"א היא מפעל ציוני, שמספק פרנסה לכ-50 אלף משפחות בישראל ואני לא חושב שהעברת החברה לידיים פרטיות היא הדבר הנכון" אמר היו"ר הנבחר יאיר כץ • שר העבודה והרווחה, אביו של יאיר: "יאיר נבחר בזכות ואני מברך על כך"

יאיר כץ / צילום: יאיר כץ
יאיר כץ / צילום: יאיר כץ

"קשה לי להאמין שנהיה מוכנים לתת יד לפיטורים נוספים בתעשייה האווירית. כבר שילמנו מחיר כבד כשנפרדנו ממאות עובדים בשנתיים האחרונות ולכן נבחן את כל סוגיית איחוד החטיבות האזרחיות בחברה בכובד ראש", כך אמר היום (ה') ל"גלובס" היו"ר הנבחר של ועד העובדים בתע"א, יאיר כץ בהתייחס לתכנית של הנהלת החברה לאחד את הפעילויות האזרחיות שלה מתחת לחטיבת תעופה חדשה.

כץ (38) נבחר אמש ברוב קולות וגבר על המועמדים מוטי פרץ ומאיר סבג. אביו, שר העבודה והרווחה, חיים כץ כיהן עד לפני כשנתיים וחצי בתפקיד יו"ר הוועד: "הדבר היחיד שקיבלתי בירושה מאבי זה את אהבת העובדים ואת אהבת החברה", אמר בשיחה עם "גלובס".

בהתייחס לתכנית המתגבשת ברשות החברות הממשלתיות, להוציא את החברה להנפקה, אמר כץ: "התע"א היא מפעל ציוני, שמספק פרנסה לכ-50 אלף משפחות בישראל ואני לא חושב שהעברת החברה לידיים פרטיות היא הדבר הנכון. כשהדברים יעלו על הפרק - נבחן את הנושא מההיבטים של טובת העובדים".

כץ התייחס גם לחקירת השחיתות בחברה, והמלצת המשטרה מלפני כשלושה חודשים לפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות של איומים וקבלת דבר במרמה ואמר: "אני חושב שהאמירה של עובדי התע"א בבחירות חשאיות ודמוקרטיות חשובה לא רק להנהלה שלנו- אלא גם לפרקליטות המדינה. בתע"א לא מאיימים על העובדים וארגון העובדים פועל רק לטובת עובדי החברה. אני סומך על הפרקליטות שתבחן את חומרי החקירה ואת אי-הראיות שברשות המשטרה, והיא תיווכח שאין מקום וסיבה להגיש כתב אישום".

אמש, עם הגעת תוצאות הבחירות הודיע המועמד לתפקיד יו"ר הוועד, מוטי פרץ כי יגיש תלונה במשטרה על זיופים במערכת הבחירות. לדברי כץ "אין מקום לאופן ההתנהלות של פרץ, שפוגעת קשה בתדמיתם של עובדי תע"א. כמי שביקר בכל מפעלי התע"א וראה את יום הבחירות ואת אופן ניהולו - אין לי ספק שאין שחר לטענותיו של פרץ. עובדה ש 80 אחוז מהמצביעים בחרו בי, כך שאין מקום לטענות כאלה".

שר העבודה והרווחה חיים כץ בתגובה לבחירת בנו: "יאיר נבחר בזכות ואני מברך על כך. 80% מעובדי התעשייה האווירית נתנו ביאיר את אמונם מתוך 90% בעלי זכות בחירה, מדובר בהבעת אמון בלתי ניתנת לערעור. התוצאות מוכיחות שדרכנו אינה בסחיטה או איומים אלא בייצוג אמיתי ונחוש של עובדים. צר לי שבני וחברי ועד נוספים עברו לא מעט קשיים רק כי רצו לפגוע בי פוליטית״