ליברמן: "הכיוון של איראן הוא הסלמה של העימות"

ליברמן נשא דברים בכנס הרצליה על רקע התקיפה של הכוחות האיראניים אמש • "הם צריכים לזכור את היומרה הזו שאם אצלנו יהיה גשם אצלם יהיה מבול... אני מקווה שסיימנו את הפרק הזה"

אביגדור ליברמן / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אביגדור ליברמן / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

שר הביטחון אביגדור ליברמן נשא הבוקר דברים בכנס הרצליה ה-18 ובפתח דבריו הוא התייחס בפעם הראשונה לתקיפה הנרחבת של צה״ל בתוך סוריה במהלך הלילה. התקיפה הלילה מגיעה אחרי שבועות ארוכים של תקיפות נקודתיות וממוקדות, אך הלילה בפעם הראשונה הוביל חיל האוויר מערכה כוללת לחיסול משגרי רקטות ובסיסים המונהגים על ידי כוחות אל קודס איראניים.

בצפון שורר כבר מעל לשבוע מתח בטחוני ופיקוד העורף הכין את האיזור לפעולה אפשרית. לפי הודעת דובר צה״ל בתקיפה הלילה שוגרו 20 רקטות לעבר עמדות צה"ל ברמת הגולן, אך אלו לא פגעו במטרותיהם. ארבע מהן יורטו על ידי מערכות " כיפת ברזל " ו-16 מהן נפלו בשטח סוריה. לא היו נפגעים. בתגובה, יצא חיל האוויר לגל תקיפות נרחב נגד עשרות יעדים איראניים וסוריים, שאותו כינה הצבא " אחד הנרחבים ביותר " שבוצעו בשנים האחרונות.

מעיקרי הדברים:

"עד היום איראן השקיעה בהרפתקאה שלה בסוריה 13 מיליארד דולר והיא ממשיכה להשקיע 2 מיליארד בשנה בפעילות חתרנית שלה, במליציות בעיראק ותימן, ועוד כסף בחיזבאללה... אנחנו רואים את הדור הצעיר בטהרן שואל מדוע אצלנו יש קשיים כלכליים ואיראן שמה את כל הכסף במקומות אחרים. אנחנו לא נאפשר לאיראן להפוך את סוריה לבסיס קדמי נגד ישראל"

לגבי אירוע הלילה: "אף טיל לא נפל בתוך שטח ישראל, אף אדם, אף מבנה, אף תשתית לא נפגעו ותודה שכך קרה. אנחנו כמובן פגענו כמעט בכל התשתיות האיראניות בסוריה. הם צריכים לזכור את היומרה הזו שאם אצלנו יהיה גשם אצלם יהיה מבול... אני מקווה שסיימנו את הפרק הזה ולא נצטרך להעביר עוד לילות בקומה 14 בקריה".

על השלטון האיראני: "רוחאני הוא אמנם הנשיא הנבחר, אך הקובע הוא חומייני. על פיו יישק דבר וראינו אתמול את הנאום הבוטה שלו. לכן הכיוון של איראן כיום, הוא ברור מאוד, הסלמה של העימות ושל החיכוך וההתרסה".