אובר יוצאת לגיוס של 600 מיליון ד' לפי שווי של 62 מיליארד ד'

על פי דיווח בטק-קראנץ' בין המשקיעים בסבב נמנות החברות Coatue, Altimeter ו- TPG • עד היום אובר גייסה מעל 21 מיליארד דולר.

נהג משתמש בישומון של אובר / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
נהג משתמש בישומון של אובר / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

אובר יצאה לסבב גיוסים במטרה לגייס 400 עד 600 מיליון דולר, לפי הערכת שווי של 62 מיליארד דולר, כך דווח בטק-קראנץ'. ככל הנראה בין המשקיעים בסבב נמנות החברות Coatue, Altimeter ו- TPG. גם עובדי אובר שמחזיקים באלף מניות החברה לפחות יכולים להשתתף, בעוד שאף אחד לא רשאי למכור מניות בשווי של מעל עשרה מיליון דולר. עד היום אובר גייסה מעל 21 מיליארד דולר.

אובר גם פרסמה את תוצאותיה ברבעון הראשון, בו הכניסה 2.5 מיליארד דולר, ורשמה הפסד נקי של 601 מיליון דולר. ההפסד המתואם של החברה מסוג EBIDTA עומד על 304 מיליון דולר. עוד מדווחים בטק-קראנץ' כי לפי מצגת של החברה למשקיעים, הכנסות החברה מהוות עלייה של 7% מהרבעון הקודם, ועלייה של 67% מהרבעון המקביל בשנה שעברה. ההפסד המתואם לעומת זאת הצטמצם בכמעט פי שניים מהרבעון הראשון של שנה שעברה, בה עמד על 597 מיליון דולר ברבעון הראשון.

"התחלנו את 2018 בצורה מדהימה. עסקי הנסיעות שלנו ממשיכים לצמוח בצורה בריאה, אנחנו מצמצמים משמעותית את ההפסדים שלנו וממשיכים לשמר על עמדה מובילה בעולם" אמר מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי בהצהרה לעיתונות. קוסרשאהי הוסיף כי החברה מתכננת להמשיך לשים דגש על צמיחה, "אנחנו מתכננים להמשיך להשקיע בעסקי הליבה שלנו ובהימורים כמו Uber Eats בצורה אפילו אגרסיבית יותר השנה", אמר. אסטרטגיה כזו עלולה לעלות לחברה בהפסדים גדולים יותר בטווח הקצר.