מנדלבליט: "חקירת תיק 4000 נמצאת בשלבים מתקדמים ביותר"

היועמ"ש התייחס בכנס לשכת עוה"ד באילת לקצב החקירות של תיקי נתניהו: "אני ופרקליט המדינה עוקבים מקרוב אחרי פעולות אלה ועושים ככל הניתן להגיע לחקר האמת במהירות האפשרית"

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, עומד במוקד הביקורת הציבורית על התמשכות הטיפול בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. על רקע הביקורת הזאת דיבר היום (ב') מנדלבליט בכנס לשכת עורכי הדין באילת על קצב החקירות של תיקי נתניהו.

"חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה מבצעים השלמות בתיקים 1000 ו-2000. מדובר בפעולות חיוניות להגעה לחקר האמת; ואילו חוקרי היחידה הכלכלית ורשות ניירות ערך חוקרים את תיק 4000. חקירה של תיק זה נמצאת בשלבים מתקדמים ביותר", אמר היועמ"ש.

מנדלבליט ציין כי "בתיקים 1000 ו-2000 נגבו מאות עדויות גם מעבר לים, ונתפסו תיקים ומוצגים רבים". לדבריו, "אני ופרקליט המדינה עוקבים מקרוב אחרי פעולות אלה. אנו עושים ככל הניתן להגיע לחקר האמת במהירות האפשרית. נמשיך ונפעל ללא מורא למען הציבור ושלטון החוק". 

היועמ"ש יצא נגד הצעת החוק להגביל בזמן את משך החקירות שמתנהלות. "הצעת חוק זו מבקשת להעדיף את המהירות על פני היעילות. יש מקרים מורכבים בהם נדרש פרק זמן ארוך יותר מזה שיקבע בחוק", אמר היועמ"ש. "אנו ערים לביקורת, אבל אנחנו נחושים להמשיך בדרכנו ולברר את האמת עד תום, ללא חשש וללא מורא".

היועמ"ש חזר והדגיש: "תפקידנו לברר את האמת, להילחם בפשיעה ובשחיתות השלטונית ולקיים את הכלל לפיו כולם שווים בפני החוק. זה נכון לגבי כל תיקי החקירה וגם בעניין אישי ציבור".

לדברי היועמ"ש, "אנחנו פועלים ללא ליאות בתיקים אלה למען הגעה לחקר האמת, הכול לצד עבודה מתמדת ללא הפסקות. אין שיטות אינסטנט, אנו עסוקים בדיני נפשות. גם בתיקי ראש הממשלה מתקיימת התקדמות מתמדת".