המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ' עשה עלייה?

אברמוביץ' נחת היום בשעה 11:40 בבוקר בישראל במטוסו הפרטי, שם גם קיבל תעודת זהות ישראלית • לפני כ-3 שנים נחשף ב"גלובס" כי האוליגרך היהודי רכש לראשונה נכס בשכונת נווה צדק בת"א

רומן אברמוביץ' / צלם: רויטרס
רומן אברמוביץ' / צלם: רויטרס

המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ' עשה עלייה. אברמוביץ' נחת היום (ב') בשעה 11:40 בבוקר בישראל במטוסו הפרטי, שם גם קיבל תעודת זהות ישראלית. הונו האישי מוערך בכ-9.1 מיליארד דולר.

אם אכן בכוונתו של אברמוביץ' להתמקם בישראל ולהעתיק את מקום מושבו באנגליה, יש לו היכן לגור - לפני כ-3 שנים נחשף ב"גלובס" כי האוליגרך היהודי רכש לראשונה נכס בשכונת נווה צדק בתל-אביב. מדובר במגרש שעליו פועל מלון ורסנו שבבעלות האחים גיא וירון ורסנו, בין הרחובות שבזי ועין יעקב בשכונת נווה צדק בתל-אביב. תמורת המגרש שילם אז אברמוביץ' כ-100 מיליון שקל. שנתיים אחר כך שכר אברמוביץ' בית באותה השכונה עבור 30 אלף דולר לחודש.

אברמוביץ' מוכר בעולם בעיקר כבעלים של קבוצת הכדורגל צ'לסי, מחזיקת הגביע האנגלי. עם זאת, באחרונה דובר על כך שהוא נאלץ לעזוב את המדינה לאחר שהוויזה שלו לא אושרה. גורם אחר מסר ל"גלובס" כי מדובר בעיכוב בלבד הנובע מהליכים בירוקרטיים. בתוך כך, אברמוביץ' נוהג להציג עצמו כתומך נלהב של המסורת והתרבות היהודית התורם לה. בין היתר הוא העניק 30 מיליון דולר להקמת מרכז ננו-טכנולוגיה באוניברסיטת תל-אביב, לצד השקעות בסטארט-אפים מקומיים.