עו"ד רז נזרי יחליף את עו"ד אבי ליכט בתפקיד המשנה ליועמ"ש

נזרי ימשיך לכהן במקביל גם כמשנה ליועץ למשפט ציבורי-חוקתי

עו"ד רז נזרי / צילום: איל יצהר
עו"ד רז נזרי / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים הודיע הערב (ה') כי עו"ד רז נזרי יחליף את עו"ד אבי ליכט בתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ניהול ותפקידים מיוחדים). 

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מסר הערב: "עם כניסתי לתפקיד, הגדרתי כאחד מהיעדים הניהוליים המרכזיים שלי את כינונו של תפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לניהול ולתפקידים מיוחדים כפונקציה אסטרטגית לניהול ייעוץ וחקיקה, גיבוש תורת הייעוץ המשפטי עבור כלל גורמי הייעוץ המשפטי הציבורי, בניין הכוח בייעוץ וחקיקה, וביצוע תפקידים מיוחדים כזרועו הארוכה של היועץ.

"עו"ד אבי ליכט היה המשנה הראשון בתפקיד זה ופרץ בהצלחה רבה את השבילים שבהם ילכו המשנים הבאים שיכהנו בתפקיד זה בעתיד. היום מסיים אבי ליכט את תפקידו, ואני מודה לו על תרומתו הרבה ועל עשייתו החשובה. אני משוכנע שכלל הייעוץ המשפטי לממשלה ייהנה מפירותיה של עשייה ברוכה זו.

"בהתאם לתפיסה העקרונית, לפיה לתפקיד של משנה לניהול ולתפקידים מיוחדים צריך להתמנות אחד מהמשנים ליועץ המכהנים, ולאחר שנועצתי בנושא עם שרת המשפטים ומנכ"לית משרד המשפטים, הוחלט לפעול על-מנת להביא לכך שאיוש המשרה יעשה בדרך של העברה, כפי שמאפשר התקשי"ר לגבי משרות זהות, ובדומה לאופן בו מונה אבי ליכט לתפקיד. בכך גם יובטח איוש מהיר של המשרה החיונית.

"נוסף על כך, בהמשך לשיחות שקיימתי בנושא עם כלל המשנים ליועץ, ולהבאת הדבר בפני שרת המשפטים, קיבלה השרה את המלצתי למנות לתפקיד את עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה למשפט ציבורי-חוקתי. לאחר שהתלבט ושקל את הדברים היטב, בין השאר, נוכח הרצון והצורך להשלים מהלכים מקצועיים וניהוליים במחלקתו, נענה רז לבקשה זו. רז ימשיך לכהן במקביל גם כמשנה ליועץ למשפט ציבורי-חוקתי לפרק זמן משמעותי כפי שייקבע בהמשך.

"לאור זאת, בכוונתי לפנות לנציב שירות המדינה על-מנת שיאשר את מינויו של רז נזרי לתפקיד משנה ניהול ותפקידים מיוחדים בדרך של העברה כאמור, וככל שהדבר יאושר, תפעל שרת המשפטים על-מנת להביא בהקדם את המינוי לאישור הממשלה.

"מחלקת ייעוץ וחקיקה תמשיך להיות גורם משפטי מוביל ואיכותי במדינת ישראל, לסייע לממשלה להגשים את מדיניותה בגבולות החוק, ולקדם בנחישות את שלטון החוק המדינה, המינהל התקין וההגנה על זכויות האדם", לשון הודעתו של מנדלבליט.