יועץ תקשורת חדש לנשיאת העליון: חי לוגסי, דובר חיל האוויר

לראשונה בתולדות בית המשפט העליון, מונה יועץ תקשורת צמוד לנשיאה אסתר חיות • ייעץ לה על תדמיתה הציבורית של מערכת המשפט

חי לוגסי / תמונה פרטית
חי לוגסי / תמונה פרטית

לראשונה בתולדות בית המשפט העליון, ולבקשת העליון, ילווה את הנשיאה, השופטת אסתר חיות, יועץ במשרת אמון שיסייע לנשיאת בית המשפט העליון בהיבטים הנוגעים לתדמיתה הציבורית של מערכת בתי המשפט ומעמדה בפני הציבור.

התפקיד גובש בעקבות המלצת נציבות שירות המדינה ובאישור הממשלה, ולאחר ראיונות עם מספר מועמדים נבחר לתפקיד חי לוגסי.

לוגסי, סא"ל במיל', שימש בעברו כדובר של אלוף פיקוד הצפון גדי איזנקוט וכראש ענף מבצעים בחטיבת דובר צה"ל בזמן מבצעי "עמוד ענן" ו"צוק איתן". לוגסי שימש לאחרונה כיועץ התקשורת של שר החינוך נפתלי בנט. בנט, יחד עם שרת המשפטים איילת שקד, מהווים את המנוע האידיאולוגי מאחורי פסקת ההתגברות והרצון להגביל את כוחו של בית המשפט העליון.

ב-3 השנים האחרונות כיהן לוגסי כדובר חיל האוויר. הוא ייכנס לתפקידו החדש במהלך החודש הקרוב. 

עד כה ליוותה את הנשיאה דוברת בתי המשפט אילת פילו, ואולם מתוקף תפקידה כראש מערך הדוברות של הנהלת בתי המשפט, פילו אמונה על כלל בתי המשפט, ולא רק על בית המשפט העליון ועל ליווי הנשיאה.

בדוברות בתי המשפט הבהירו כי "מדובר בגורם שיועסק ב-100% משרה בלשכת הנשיאה במשרת אמון ויסייע לנשיאה בעבודתה השוטפת מול הדוברות ובכל ההיבטים הנוגעים לתדמיתה הציבורית של מערכת בתי המשפט ומעמדה בפני הציבור".

עוד צוין בהודעת הדוברות כי "מתווה עבודה זה (יועץ במשרת אמון העובד בשיתוף-פעולה עם מערך דוברות כלל-משרדי) נהוג במשרדי הממשלה לפי כללי נציבות שירות המדינה".

המשרה, כך נראה, נולדה בעקבות הרוח החדשה שמביאה עמה נשיאת העליון חיות, שמבקשת להנגיש את בית המשפט העליון לכלל הציבור. הרצון של הנשיאה החדשה הוא כי הציבור יכיר את שופטי העליון ואת פסיקותיהם, ובכך אולי תשתנה התדמית שדבקה לשופטי העליון כ"חונטה" סגורה או "החבורה מירושלים".