עפרה ברכה מועמדת מחדש לתפקיד נציבת שירות המדינה

ועדת המינויים לאיתור נציב/ת שירות המדינה, אשר פוזרה לפני מספר שבועות לאחר עתירה לבג״ץ של עו״ד רפי נץ (צנגוט), תתכנס מחדש בעוד כמה ימים • השם הראשון שיעלה לדיון בפני הועדה הוא של המועמדת עפרה ברכה, מנהלת האגף לביקורת ברשויות המקומיות

עפרה ברכה/ מתוך פייסבוק
עפרה ברכה/ מתוך פייסבוק

ועדת המינויים לאיתור נציב/ת שירות המדינה, אשר פוזרה לפני מספר שבועות לאחר עתירה לבג״ץ של עו״ד רפי נץ (צנגוט), תתכנס מחדש בעוד כמה ימים בראשות השופט בדימוס חנן אפרתי. השם הראשון שיעלה לדיון בפני הועדה הוא של המועמדת עפרה ברכה, מנהלת האגף לביקורת ברשויות המקומיות.

הרכב ועדת האיתור הקודמת פוזר כיוון שהתעורר החשד שמינוי נציגי הציבור בועדה, נגה קינן ואריה בר נעשה באופן של בחירה אישית שלהם, כדי להכשיר את המינוי של ברכה. כעת, אישרה הממשלה את פרוצדורת הקמת הועדה מחדש, תוך בחירה אקראית של נציגי הציבור, ולא שמית והועדה מתכנסת בימים הקרובים. למרות ביקורת ציבורית נרחבת על מינוי מועמדת אשר קרובת משפחתה עובדת במשרד ראש הממשלה, וכישוריה הקודמים אינם מגיעים מתחום כח האדם - שמה של עפרה ברכה הונח בפני הועדה לדיון.

נציב שירות המדינה הקודם, משה דיין, סיים לפני יותר משנה את תפקידו ומאז מכהן בתפקיד סגנו, אהוד פרוואר. כאמור, במהלך השנה החולפת בזבזה הממשלה זמן בתפירת ועדות איתור כדי שיביאו לאישור נציבת שירות המדינה שנבחרה על ידי ראש הממשלה נתניהו, עפרה ברכה בכירה במשרד הפנים.