"הפיכת דקסיה לבנק ללא גרעין שליטה תהפוך אותו לפעיל יותר"

בווליו בייס מעריכים כי מחיר מניית דקסיה כיום מגלם אפסייד של 28%, וכי ב-2019 הוא יציג תשואה על ההון דו-ספרתית

 

 

בנק דקסיה/ צילום: שאטרסטוק
בנק דקסיה/ צילום: שאטרסטוק

מאז שדקסיה העולמית פיזרה את מניות השליטה של דקסיה ישראל  בבורסה, מתקשה מניית הבנק המקומי להתאושש. דקסיה העולמית מכרה את המניות בדיסקאונט של 13% על מחיר המניה בבורסה לפני כשלושה חודשים, ומאז ירדה המניה ב-15%.

ווליו בייס היה אחד משלושת בנקי ההשקעות שביצעו את הפצת המניות בבורסה. היום מפרסם האנליסט מאיר סלייטר מווליו בייס עבודה, שלפיה קיים פוטנציאל אפסייד של 28% במחיר המניה. על רקע הפצת העבודה היום בשוק ההון עלתה מניית דקסיה, הפעילה בעיקר באשראי לשלטון המקומי, בכ-1% (נכון לשעות הצהריים).

"תהליך הפיכת דקסיה לבנק ללא גרעין שליטה הוריד את הלחץ המסחרי מהבנק. בנוסף, הפיכתו לבנק ללא גרעין שליטה צפויה להערכתנו לשנות את אופיו בשנים הקרובות לבנק פעיל יותר ועם רעב גדול יותר לצמיחה", כותב סלייטר.

עוד הוא מוסיף: "הנהלת בנק דקסיה מוציאה לפועל בצורה מרשימה ובקצב מתוכנן את יישום התוכנית האסטרטגית, אשר אמורה להביא את הבנק לתשואה על ההון דו-ספרתית כבר בשנת 2019. נוסף על כך, התעניינות בנקים ברכישת הבנק עשוי להציף את השווי החבוי במועד מוקדם אפילו יותר".

בנק ירושלים כבר הביע התעניינות ברכישת דקסיה, ואף שלח מכתב רשמי שבו הוא מציע לדירקטוריון דקסיה להקים צוות ייעודי שיקיים שיחות כדי לדון במיזוג. נוסף על כך, פורסם באחרונה כי מרכנתיל מקבוצת דיסקונט שוקל גם כן את רכישת הבנק.

כאמור, בימים אלה מיישמת דקסיה תוכנית אסטרטגית, שמטרתה בין היתר לייעל את מבנה ההון שלה. במסגרת התוכנית אמורה החברה לחלק 500 מיליון שקל דיבידנד, מתוכם חולקו כבר 300 מיליון שקל.

"החלק השני בתוכנית הוא גיוון תיק האשראי לסקטורים שאינם רשויות מקומיות, כגון תשתיות, ליסינג ומימון תחבורה בזיקה למגזר הציבורי. היעד של הבנק הוא שתיק זה יגיע למיליארד שקל, כאשר כיום הוא עומד על 300 מיליון שקל", כותב סלייטר.

עוד מעריך סלייטר, כי ככל שהבנק ינהל במשותף הלוואות עם מוסדיים כפי שהוא החל לעשות, כך גם תגדל ההכנסה שלו מעמלות. "להערכתנו, כבר ברבעון הבא נראה גידול קל בעמלות, שיתגבר ככל שהבנק יעניק יותר אשראי שהוא באחריות מוסדיים".