מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ נשלח למאסר עד המשפט

פול מנפורט מואשם בשיבוש הלכי משפט • טראמפ: "לא ידעתי שמנפורט הוא ראש המאפיה. מה עם קומי, הילארי המושחתת וכל האחרים? מאוד לא הוגן!"

פול מנפורט / צילום: רויטרס
פול מנפורט / צילום: רויטרס

פול מנפורט, שכיהן כמנהל הקמפיין הבחירות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, נשלח אתמול (ו') למאסר עד למשפטו. מנפורט חשוד בניסיון לשיבוש הליכי משפט

מנפורט נמצא תחת הכוונת של התובע המיוחד רוברט מולר, שחוקר את השפעתה של רוסיה על קמפיין הבחירות בארה"ב ב-2016. מנפורט הואשם תחילה בעיקר בהאשמות כלכליות, הכוללות קשירת קשר לגניבת ולהלבנת כספים בארה"ב. מנפורט טען לחפותו ונשלח למעצר-בית עם אזיק אלקרטוני. עם זאת, בשבוע שעבר החשדות נגדו הוחמרו. 

מולר האשים את מנפורט בשיבוש הליכי משפט ובניסיון להדיח עדים. מנהל הקמפיין לשעבר שוב טען לחפותו, אך בית המשפט הפדרלי בוושינגטון החליט לשלוח אותו למאסר עד המשפט. 

טראמפ הגיב להחלטה בציוץ בטוויטר וכתב: "וואו, איזה גזר דין קשוח לפול מנפורט, שייצג את רונלד רייגן, בוב בוב דול ופוליטיקאים בולטים וקמפיינים רבים. לא ידעתי שמנפורט הוא ראש המאפיה. מה עם קומי, הילארי המושחתת וכל האחרים? מאוד לא הוגן!"

 

משפטו של מנפורט בוושינגטון צפוי להתקיים בספטמבר, וביולי הוא צפוי לעמוד בפני משפט עם האשמות קרובות בוירג'יניה. 

למנפורט יש קשרים למפלגה פרו-רוסית באוקראינה ולאוליגרך רוסי המקורב לקרמלין. ההאשמות נגדו בוושינגטון כוללות, בין השאר, את האשמה כי לא נרשם כ"סוכן זר", על אף שעבד עבור שליט אוקראינה לשעבר ויקטור יאנוקוביץ'. מנפורט נאלץ להתפטר מתפקידו באוגוסט 2016, לאחר שהתפרסם כי ישנה אפשרות שהוא קיבל תשלום לא חוקי מהמפלגה של יאנוקוביץ'.