מחיר למשתכן: בוטל מכרז לבניית 74 דירות בתל-אביב

מאמציהם משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל לפרסם מכרזי מחיר למשתכן באזורי ביקוש לא תמיד נושאים פרי: אחד המכרזים הבולטים שפרסמה רמ"י במסגרת תוכנית מחיר למשתכן בוטל

פרוייקט מחיר למשתכן / צילום: איל יצהר
פרוייקט מחיר למשתכן / צילום: איל יצהר

בעוד במשרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון וברשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מתאמצים לפרסם מכרזי מחיר למשתכן באזורי ביקוש, נראה שלא תמיד המאמצים נושאים פרי, אחד המכרזים הבולטים שפרסמה רמ"י במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, מכרז לבניית 74 יחידות דיור בעיר תל-אביב, שהיה אמור להיסגר בקרוב - בוטל.

ברמ"י פרסמו על ביטול המכרז הודעה לקונית באתר ללא הסברים. מכרז זה היה אמור להיות מכרז מחיר למשתכן הראשון שייסגר בעיר תל-אביב-יפו.

מכרז זה היה אמור לכלול דירות מוזלות ו-10% דירות למכירה בשוק החופשי. נציין כי תנאי המכרז עוד לא ברורים כי חוברת המכרז מעולם לא פורסמה. שאלת "גלובס" בשבוע שעבר מדוע טרם פורסמה החוברת כאשר המכרז היה אמור להיסגר בתחילת יולי נענתה בתשובה כי מדובר במכרז מורכב, והחוברת תפורסם בשבועות הקרובים. עם זאת, כאמור, כעת מסתבר שהמכרז בוטל.

מדובר במכרז בשכונת קריית שלום בדרום העיר. מכרז זה כבר נדחה מספר רב של פעמים ואף כבר בוטל בעבר. המכרז פורסם לראשונה בסוף 2016 וכלל מספר יחידות דיור גבוה יותר אולם במחצית 2017 הוא בוטל בשל מחלוקת שנגעה למגרש וצו מניעה שהוצא לתב"ע ומנע את אישורה. עם זאת, חודשים מאוחר יותר, בנובמבר 2017, נפתרה הבעיה והמכרז פורסם מחדש, עם היקף יחידות דיור נמוך יותר שעמד כאמור על 74 יחידות דיור.

במקביל, נזכיר כי מכרז נוסף במסגרת מחיר למשתכן עדיין נמצא באוויר. מדובר במכרז לבניית 1,279 יחידות דיור על מגרש מכבי יפו. מכרז זה צפוי, על-פי הפרסום באתר רמ"י, להיסגר למתן הצעות ב-30 ליולי הקרוב אולם עד כה לא פורסמה חוברת המכרז.