הקטנים והזולים ביותר: מיקרוסופט משיקה טאבלטים מוזלים

מיקרוסופט תשיק קו מחשבי לוח מוזלים בשם Surface Go - הקטנים והזולים ביותר שהחברה השיקה אי פעם • טווח המחירים: 400-550 דולר

מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה / צילום: רויטרס
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה / צילום: רויטרס

מיקרוסופט הודיעה היום על השקת ליין טאבלטים מוזלים בשם Surface Go, שיהיו הקטנים והזולים ביותר שהחברה השיקה אי פעם כחלק מסדרת Surface, ומחירם ינוע בטווח שבין 400 ל-550 דולר. הטאבלטים ייצאו לשוק באוגוסט, יש להם תצוגת 10 אינץ', ושטח אחסון של 64, 128 או 256 ג'יגה בייט. חלק מהדגמים כוללים חיבור LTE מובנה מכל מקום. מחשבי הסרפס הגדולים יותר של מיקרוסופט מתחילים ממחיר של 800 דולר.

מכשירים זולים עשויים לפנות לקהל הסטודנטים, וחשובים עבור חברות שונות מפני שהם מתרגלים למוצר מסוים ונשארים נאמנים לאותה חברה גם כשהם מסיימים את הלימודים ומתחילים לעבוד. הטאבלטים של מיקרוסופט מיועדים להתחרות באייפדים הזולים יותר שאפל מוציאה ובלפטופים של גוגל מסוג כרומבוק שנחשבים גם הם לזולים. ניתן לחבר את הסרפס גו לתצוגת מחשב ולהשתמש בו כמו במחשב מסורתי, מה שלא ניתן לעשות עם אייפד. בנוסף, ניתן לחבר אליהם מקלדת או עכבר, שמיקרוסופט משיקה גרסאות זולות יותר גם שלהם, כאשר לאייפדים הזולים לא ניתן לחבר גם אביזרים כאלה.

בארבעת הרבעונים האחרונים, מיקרוסופט הכניסה 4.4 מיליארד דולר ממכירות מוצרי סרפס. אפל מכרה בתקופה זו אייפדים בשווי 20 מיליארד דולר.