ועד העובדים בלאומי קארד הכריז על סכסוך עבודה

הרקע לסכסוך: פערים גדולים במשא-ומתן להסכם הקיבוצי

רון פאינרו - מנכ"ל לאומי קארד, צילום: איל יצהר
רון פאינרו - מנכ"ל לאומי קארד, צילום: איל יצהר

על רקע המגעים המתקדמים למכירת חברת לאומי קארד, ועד העובדים של החברה הכריז על סכסוך עבודה. הרקע לסכסוך העבודה הוא הניסיונות לגבש הסכם קיבוצי חדש עם ההנהלה בראשות רון פאינרו, לאחר שההסכם הקודם הסתיים לפני ארבעה חודשים.

בין הצדדים ישנם פערים מהותיים בנושא תוספות השכר והתנאים הסוציאליים. נקודת מחלוקת משמעותית נוספת היא המענק שיקבלו העובדים בעקבות המכירה. היועץ הכלכלי של הוועד פרופ'ירון זליכה מסר היום בשם הוועד כי "לאומי קארד היא חברה מצוינת, אולם מי ששוקל לרכוש אותה בטרם הושג הסכם קיבוצי עם העובדים, הכולל תנאי שכר ומענק מכירה המגיעים להם, שם את כספו על קרן הצבי".

רעות פבלוביץ' יו"ר ועד עובדי לאומי קארד אמרה בשיחה עם "גלובס" כי "ההנהלה מציגה לנו בשיחות מראה שחורה, שלפיה החברה הולכת לשנים רעות. אני בטוחה שזה לא התמונה שמציגים לגופים המתעניינים ברכישתה. אם באמת המצב היה קשה, לא היינו רואים כל כך הרבה מתעניינים ברכישה. לא ניתן למכור את לאומי קארד לפני שנגיע להסכם קיבוצי חדש. אנחנו קוראים לכל מי שרוצה לקנות את החברה, לבוא ולדבר איתנו".

אם לא תהיה התקדמות משמעותית בשיחות בשבועיים הקרובים, מתכוון הוועד להתחיל בעיצומים. בוועד העובדים נחושים להגיע להסכם חדש לפני העסקה, ומאיימים כי אם לא יושג הסכם שכזה, אז הוועד יקצין את דרישותיו מול הבעלים החדשים לעומת דרישותיו הנוכחיות.

בעוד בלאומי קארד יחסי העבודה נמצאים במתיחות בשל שילוב בין סיומו של ההסכם הקיבוצי להעברת הבעלות בחברה, בישראכרט המצב רגוע יותר - בחברה נחתם בשנה האחרונה הסכם קיבוצי חדש. יחד עם זאת, לא מן הנמנע כי גם בישראכרט תגיע דרישה מהעובדים לקבל מענק בעת מכירת או הנפקת החברה.

מלאומי קארד נמסר בתגובה כי "המציאות העסקית בה אנו פועלים משתנה באופן דרמטי. להנהלה ולעובדי החברה יש אינטרס ואחריות משותפת לדאוג ליציבות החברה וצמיחתה".