אמזון הכתה את התחזיות עם רווח כפול מהצפי; המניה מזנקת

החברה עקפה את ציפיות האנליסטים עם רווח של 5.07 דולר למניה, לעומת ציפיות ל-2.5 דולר למניה • המנכ"ל ג'ף בזוס: "אנחנו רוצים שהלקוחות שלנו יהיו מסוגלים להשתמש בעוזרת האישית אלכסה, לא חשוב איפה הם נמצאים"

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / רויטרס
מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / רויטרס

ענקית המסחר המקוון אמזון  פרסמה הערב (ה') את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני של 2018. החברה עקפה את ציפיות האנליסטים עם רווח של 5.07 דולר למניה, לעומת ציפיות ל-2.5 דולר למניה.

בהכנסות, לעומת זאת, אמזון מתחת לציפיות: היא הכניסה ברבעון 52.9 מיליארד דולר, לעומת ציפייה להכנסות של 53.41 מיליארד דולר.

הכנסות אמזון צמחו ב-39% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, בה עמדו על 37.96 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה ברבעון זה עומד על 2.5 מיליארד דולר - לעומת 197 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. זהו הרבעון השלישי ברצף בו אמזון רושמת רווח של מעל מיליארד דולר.

במהלך הרבעון אמזון רכשה במיליארד דולר את הסטארט-אפ פילפק שעוסק במכירת תרופות מרשם אונליין, לאחר תקופה ארוכה בה היו ספקולציות כי בכוונתה להיכנס לתחום. בנוסף, החברה השיקה במהלך הרבעון שירות ששולח חבילות ישירות לתא המטען של מכונית הלקוח. נתונים על מכירות מיום המבצעים פריים דיי שהתרחש החודש לא נכללות בתוצאות הרבעון השני.

"אנחנו רוצים שהלקוחות שלנו יהיו מסוגלים להשתמש בעוזרת האישית אלכסה, לא חשוב איפה הם נמצאים", אמר מנכ"ל ומייסד אמזון, ג'ף בזוס. "יש היום עשרות אלפי מפתחים במעל 150 מדינות שבונים מכשירים חדשים ומשתמשים בהם בשירות הקולי של אלכסה, ומספר המכשירים שמאפשרים שימוש באלכסה עלה ביותר מפי 3 בשנה האחרונה".

אמזון צופה כי ברבעון השלישי תכניס בין 54 ל-57.5 מיליארד דולר ותראה צמיחה של 23-31% בהשוואה לרבעון השלישי של 2017.