חברת הפינטק הישראלית BlueVine גייסה 12 מיליון דולר נוספים

בכך החברה הרחיבה את סבב הגיוס האחרון שלה, מ-60 מיליון דולר ל-72 מיליון דולר • הסבב גויס משני משקיעים חדשים: M12, קרן ה הון סיכון של מיקרוסופט, וזרוע ההון סיכון של חברת הביטוח והפיננסים Nationwide, אחת מחברות הביטוח הגדולות בארה"ב

אייל ליפשיץ וניר קלר, מייסדי BlueVine / צילום: בלו ויין
אייל ליפשיץ וניר קלר, מייסדי BlueVine / צילום: בלו ויין

חחודש וחצי אחרי השלמת סבב הגיוס החמישי שלה, חברת הפינטק היישראלית BlueVine הודיעה היום (ג') כי גייסה 12 מיליון דולר נוספים. בכך החברה הרחיבה את סבב הגיוס האחרון שלה, מ-60 מיליון דולר ל-72 מיליון דולר. הסבב גויס משני משקיעים חדשים: M12, קרן ההון סיכון של מיקרוסופט, וזרוע ההון סיכון של חברת הביטוח והפיננסים Nationwide, אחת מחברות הביטוח הגדולות בארה"ב.

החברה פיתחה פלטפורמה מקוונת המיועדת לשוק האמריקאי, ומאפשרת לעסקים לקבל מקדמות במזומן על חשבון חשבוניות שטרם שולמו. מייסדיה מספרים כי למעלה מ-10,000 לקוחות פעילים בארה"ב משמשים בשירותי BlueVine. החברה פיתחה טכנולוגיה לאיסוף מידע על הלקוח ממקורות מקוונים, במטרה לזרז את ההחלטה על הענקת אשראי. בין השאר נכנסת BlueVine לנתוני חשבונות הבנק של הלקוח ולדירוגי האיכות והאמינות הנפוצים בארה"ב. החברה אף מנתחת טקסטים באתרים וברשתות חברתיות כדי לזהות את הסנטימנט כלפי מבקשי ההלוואה.

"הסיבוב עצמו תוכנן להיות 40-60 מיליון", אומר אייל ליפשיץ, מנכ"ל החברה ומייסד משותף, "אבל כשסגרנו אותו, היו כל מיני גופים שהתעניינו. הדריקטוריון אישר שנעשה את זה עד 70 כדי לצרף משקיעים אסטרטגיים". שתי המשקיעות החדשות מצטרפות אל הסבב הקודם בהובלת מנלו ונצ'רס.

ליפשיץ צופה שההשקעה תוביל לשיתופי-פעולה אסטרטגיים הן עם מיקרוסופט והן עם Nationwide: "ההשקעה היא דרך כניסה טובה וצעד ראשון בדרך לשיתוף-פעולה, משום שלגוף שביצע את ההשקעה יש אינטרס שתצליח. Nationwide זו חברת הביטוח לעסקים קטנים מהגדולות בארה"ב, יש לה עשרות אלפי עובדים ומחזור מכירות של 20 מיליארד דולר. למיקרוסופט יש הרבה ערוצים לעסקים קטנים, ואנחנו בוחנים שיתופי-פעולה איתם. יש גם מקום לשיתופי-פעולה איתם בזווית הטכנולוגית".

ניר קלר, מייסד משותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של BlueVine, אמר כי "אנחנו כל הזמן משתדלים להרחיב ולשפר את הפלטפורמה, אם זה בנושא של סקייל - היכולת לשרת יותר לקוחות, יותר מהר ולתת להם חוויה יותר טובה, ואם שיפור של האלגוריתמיקה וה-AI. מבחינת כוח-אדם, הגיוס יאפשר לנו לגייס כמה עשרות מפתחים וכמעט להכפיל את מצבת העובדים במרכז הפיתוח פה בארץ".

BlueVine הוקמה לפני 5 שנים ועד היום העמידה מימון לעסקים קטנים ובינוניים בהיקף של יותר ממיליארד דולר. ליפשיץ צופה כי החברה תמשיך לגדול בקצב מהיר, ולכן סבור שימצא שימוש לגיוס הגדול מהמתוכנן: "יש לנו יעדים די אגרסיביים, ואנחנו תמיד צריכים יותר הון. יש איזה איזון שצריך להגיע אליו, אבל זה לא שאמרנו 60 וגייסנו 300". הוא הוסיף כי "בתור פלטפורמה פיננסית, לא מזיק להיות זהירים ושיש קצת יותר כסף בקופה".

BlueVine - תעודת זהות

שנת הקמה: 2013

מה החברה עושה: פתרונות מימון מסוג פקטורינג

מייסדים: אייל ליפשיץ, ניר קלר ומוטי שטנר 

מספר עובדים: 200 מתכם 80 בישראל, והיתר ברדווד סיטי, בניו-ג'רסי ובניו-אורלינס

סך גיוסי הון עד כה: 140 מיליון דולר ב-5 סבבים

בעלי מניות עיקריים: M12 ; Nationwide; קרן Menlo Ventures; קרן הפינטק של Rakuten היפנית; 83North הישראלית; Lightspeed Venture Partners; Correlation Ventures; SVB Capital ואנג'לים