הטיפים שישמרו על הכסף שלכם מהונאה

אנשים רבים נחשפים בשנים האחרונות לעולם ההשקעות בנדל"ן. רגע לפני שגם אתם הופכים למשקיעים אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לוודא שהכסף שלכם נמצא בידיים אמינות ובטוחות.

invo

לצד אפיקי השקעה מוכרים דוגמת רכישת דירה להשקעה או השקעה בשוק ההון, החלו הישראלים לגלות בשנים האחרונות את קרנות ההשקעה בנדל"ן, שמציעות מכשיר השקעה אטרקטיבי למדי. אלו, מאפשרות לציבור הרחב ליהנות מתשואות של השקעות יזמיות גדולות בטווחי זמן קצרים, וזאת באמצעות השקעה בסכומים נמוכים יחסית - החל מ-30 אלף דולר.

אך כפי שכולם יודעים, השקעות נדל"ן יכולות לסלול את הדרך לעתיד כלכלי מבטיח, אך הכסף הגדול שנלווה לעסקאות אלו מושך גם "יזמים" ו"סוכני נדל"ן" מפוקפקים שעושים שימוש בתום הלב וחוסר הידע של הציבור כדי "לעקוץ" אותו, ולהוריד לטמיון חסכונות שנצברו במשך שנים.

הסיפורים על מעשי נוכלות ומרמה אכן מתרחשים, אך לא מעידים על הכלל ואינם צריכים להרחיק אתכם מעולם ההשקעות בנדל"ן. כדי שתוכלו ליהנות בראש שקט ממגוון ההצעות האטרקטיביות שמציבות בפניכם קרנות ההשקעה, אספנו עבורכם את ארבעת הטיפים החשובים שיסייעו לכם לוודא שהכסף שלכם נמצא בידיים אמינות ובטוחות.

אל תסתנוורו מהמספרים

  • השאלה הראשונה שמעניינת כל משקיע פוטנציאלי נוגעת לתשואה אותה צפויה להניב ההשקעה. קרנות ויזמים רבים נוהגים לא פעם להתרברב ולהציג תשואות גבוהות למדי. ראשית, אל תסתנוורו מהמספרים. חשוב להבין שבכל השקעה טמון סיכון ומי שאומר אחרת הוא או נביא, או שרלטן. הקפידו לשאול ולבדוק האם המספרים שהוצגו לפניכם הם לפני מיסוי או אחרי, האם כוללים גם את העמלה שגובה הקרן, או בקיצור, האם מדובר בברוטו או בנטו.

וודאו שאין שום מסמך שנחתם ללא ידיעתכם

  • ודאו שבידיכם כלל המידע הקיים אודות ההשקעה, החל מההסכם שייחתם ביניכם לבין הקרן, כלל המידע אודות העסקה ועד להסכם של קרן ההשקעות מול היזם בעסקה. טיפ קטן, הקפידו להכניס בחוזה סעיף שאומר שנחשפתם וקיבלתם את כלל המסמכים הקשורים לעסקה. כך תהיו בטוחים שאין שום מסמך שנחתם ללא ידיעתכם או אישורכם.

חקירה מקיפה אודות היזם

  • זכרו שקרן ההשקעות איננה השחקן היחידי בעסקה ושלזהות היזם שמוביל את הפרויקט, מהימנותו והרקע שלו השפעה גדולה על העתיד הפיננסי שלכם. וודאו שהקרן בה בחרתם ערכה חקירה מקיפה אודות היזם, לרבות בדיקות הנאותות הנדרשות ובחינת "תיק העבודות" שלו. ייתכן שמרבית מהמידע אודות היזם יהיה חסוי, וגם זה בסדר. זכרו שגם פרטים אישיים אודותיכם מצויים בידי הקרן והייתם רוצים שהם יישארו חסויים. כדי שבכל זאת תוכלו להיות בטוחים שאכן נערכו כלל החקירות אודות היזם תוכלו תמיד לבקש מהקרן אישור תשלום לחברת החקירות שתשמש עבורכם כאסמכתא.

חשבון נאמנות

  • סכום ההשקעה אותו תדרשו להפקיד הינו סכום לא מבוטל. כדי לוודא שלא נעשה שימוש במיטב כספכם למטרות אחרות והוא אכן מיועד לעסקה בה אתם מעוניינים, הקפידו לוודא שהכסף מופקד בחשבון נאמנות בלבד ולא בחשבון מעבר. חשבון נאמנות, "מוגן" על ידי עו"ד בלתי תלוי, שבאפשרותו לבצע פעולות בחשבון רק בכפוף להסכם העסקה שנחתם מראש. כך, תוכלו להיות בטוחים שייעשה שימוש בכספכם אך ורק למטרה לשמה הופקד.

השקעה בנדל"ן באמצעות קרן השקעות יכולה לשנות את מסלול חייכם ולעזור לכם להבטיח את העתיד פיננסי שהייתם רוצים, אך גם יכולה להיות מקור למפח נפש. לפני שאתם מתחילים להשקיע את החסכונות שצברתם לאורך השנים הקפידו לחקור ולבדוק את הנושא לעומק. לכו למפגשי משקיעים בהם תוכלו לקבל מידע אודות הצעות ההשקעה ותוכלו ולהתייעץ עם אחרים שנמצאים בדיוק באותה הסירה כמוכם. וודא ששאלתם את כל השאלות וקיבלתם עליהן תשובות. כך, תוכלו להיות שותפים מלאים לתהליך ההשקעה ותהיו בטוחים שהכסף שלכם בידיים הנכונות.

נכתב בשיתוף invo – הזדמנויות השקעה

לטיפים נוספים לחץ כאן >>

פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה כלשהי והוא אינו מהווה כל תחליף לקבלת ייעוץ פרטני מקצועי