פירוק יורוקום: התקבלה הצעה מחברה זרה לרכישת סאטקום

חברת התקשורת Liquid Telecommunications, שמפעילה את אחת מרשתות התקשורת הגדולות באפריקה, מציעה לרכוש את מניות יורוקום בסאטקום מערכות תמורת 29 מיליון שקל • שווי החברה בהצעת הרכש דומה לשווייה בבורסה כיום

שאול אלוביץ, לשעבר בעלי יורוקום / צילום: שלומי יוסף
שאול אלוביץ, לשעבר בעלי יורוקום / צילום: שלומי יוסף

המנהלים המיוחדים שמינה בית המשפט להליך פירוקה של קבוצת יורוקום תקשורת קיבלו הצעה מחברת התקשורת Liquid Telecommunications לרכישת מניות השליטה שמחזיקה יורוקום בחברת סאטקום מערכות  תמורת 29 מיליון שקל - בדומה למחיר השוק של המניות.

ליקוויד טלקום, שהמטה שלה ממוקם בלונדון, מספקת תקשורת גלובלית ומפעילה את אחת מרשתות התקשורת הגדולות באפריקה (יבשת בה מתמקדת גם סאטקום). בכוונת המנהלים המיוחדים להביא לאישור בית המשפט את ההצעה, שכפופה לקבלת אישורים נוספים שונים. את המנהלים המיוחדים מייצג עו"ד שי מרגלית ממשרד יגאל ארנון, ואת הרוכשת מייצגת עו"ד שירין הרצוג ממשרד רון גזית רוטנברג.

סאטקום מתמחה באספקת שירותי תקשורת באפריקה, באמצעות תשתיות לוויין, תשתיות סיבים אופטיים ורדיו. מנייתה עלתה היום ב-4%, אך מתחילת השנה נותר מחירה ללא שינוי, והחברה נסחרת בבורסה בשווי של כ-48 מיליון שקל.

יורוקום, אימפריית התקשורת המתפוררת של שאול אלוביץ, מחזיקה בכ-60% ממניות סאטקום, ולאלוביץ עצמו יש החזקה נוספת של 7.5% בסאטקום. עיקר פעילות החברה היא בתחום של שירותי תקשורת נתונים, בו היא מספקת בין היתר שירותי קישור ותשתית לרשת האינטרנט העולמית וכן שירותי הקמה והפעלה של רשתות תקשורת נתונים פנים-ארגוניות. לקוחותיה של החברה הם חברות סלולר, ספקי תקשורת, אינטגרטורים בתחום הטלקום, ארגונים ממשלתיים, מלכ"רים, בתי עסק וארגונים שונים הממוקמים ביבשת אפריקה וכן במדינות המזרח התיכון ובכללן ישראל. לסאטקום יש תחום פעילות נוסף של שירותי תקשורת לוויינית ניידת. 

את שנת 2017 סיימה החברה עם הכנסות של 43 מיליון דולר ורווח קטן של 475 אלף דולר. בשנת 2016 עמדו המכירות על 32 מיליון דולר, והרווח הנקי עמד על 107 אלף דולר בלבד.