התקבלה ייצוגית נגד בזק ב-2 מיליארד ש' בשל השוק הסיטונאי

התביעה בגין אי דיווח של בזק על רפורמת השוק הסיטונאי וגם על הפחתת דמי הקישוריות, בדיווח מיידי אך גם כאשר דיווחה על כך, הדבר נעשה בצורה מוצנעת על מנת לגמד את חשיבות הרפורמה

ביהמ"ש הכלכלי אישר היום תביעה ייצוגית שהוגשה כנגד בזק בגין הטעייה בדיווחים בגין רפורמת השוק הסיטונאי.

התביעה הינה ע"ס 2 מיליארד שקל בגין העובדה שבזק לא דיווחה על רפורמת השוק הסיטונאי וגם על הפחתת דמי הקישוריות, בדיווח מיידי וגם כאשר היא דיווחה על כך, היא עשתה זאת בצורה מוצנעת תוך שניסתה לגמד את חשיבות הרפורמה הזו.

בזק טענה בתביעה כי הרפורמה אינה חשובה כל כך אינה מהווה "מידע מהותי" לציבור המשקיעים וכי היא לא היתה צריכה לדווח עליה יותר ממה שהיא עשתה בפועל.

השופטת דניה קרת מאיר דחתה מכל וכל את טענות בזק וקבעה כי כפי שטענה התובעת, באמצעות עורכי הדין רונן עדיני ואפי שאשא ממשרד רונן עדיני ושות, כי מדובר ברפורמה חשובה ומהותית שהיה בה כדי להשפיע על התוצאות העסקיות של בזק, ולכן בהחלט מדובר במידע מהותי שחשוב היה לדווח עליו לציבור המשקיעים.

גם לענין הפחתת דמי הקישוריות, דחתה השופטת את טענת בזק כאילו מדובר בטענה לא מהותית.

השופטת קבעה כי בזק בחרה להעלים מציבור המשקיעים את אבדן ההכנסות הדרמטי הצפוי לה.

התובעים טענו כי בה בעת שבזק טענה כי המידע אודות השוק הסיטונאי אינו מידע חשוב או מהותי, היא עתרה לבג"ץ והגישה גם עתירה מנהלית כנגד משרד התקשורת, בגין אותה רפורמה, ובה היא טענה במילים חריפות, כי הרפורמה תפגע קשות בבזק וכי היא תשפיע לרעה על רווחיה. השופטת פסקה 150,000 שקל הוצאות על בזק.