נמרוד שפר נכנס לתפקיד מנכ"ל תע"א: "בידיי פיקדון יקר"

בין האתגרים של האלוף (במיל') שפר - שיפור יחסי העבודה בחברה והשלמת שורה של מינויים בכירים

התעשייה האווירית הודיעה היום (ד') כי הושלמו ההליכים לאישור מינויו של המנכ"ל החדש של החברה, האלוף (במיל') נמרוד שפר, וכי הוא כבר נכנס לתפקידו. שפר מחליף את יוסי וייס, שכיהן בתפקיד המנכ"ל ב 6 השנים האחרונות. וייס פורש לגמלאות, לאחר שבכהונתו הוביל את החברה לעסקה הביטחונית הגדולה ביותר בתולדות המדינה, למכירת טילי הגנה מסוג ברק 8 להודו בכ 2.5 מיליארד דולר.

המינוי של שפר אושר בימים האחרונים בידי שר הביטחון, אביגדור ליברמן ושר האוצר, משה כחלון וזאת בהיותה של תע"א חברה ממשלתית. ליברמן בירך היום את שפר לרגל כניסתו לתפקיד ואמר כי "התעשיות הביטחוניות מהוות גורם מרכזי ומוביל עבור מערכת הביטחון והכלכלית הישראלית - והתע"א היא הגדולה שבהן, ולכן מדובר בתפקיד בעל חשיבות והשפעה רבים עבור מערכת הביטחון ועבור תחום הטכנולוגיה הישראלי בכלל. בתע"א ממציאים מדי יום מחדש את הפתרונות הבאים שיגנו על מדינת ישראל מפני איומים שונים".

בתפקידו האחרון בצה"ל שפר שימש בתפקיד ראש אגף תכנון במטכ"ל. לפני כן הוא מילא שורה של תפקידי פיקוד בכירים בחיל האוויר.

בתפקידו החדש, שפר יידרש להתמודד עם מציאות של חברה מטולטלת מחמת יחסי עבודה מתוחים, כשברקע תוכנית לאיחוד הפעילויות האזרחיות שלה - באופן שתישא משמעויות על עתידם התעסוקתי של מאות מבין עובדי החברה; הצמצום הצפוי ביכולות הרכש של מערכת הביטחון מחברות ישראליות בהתבסס על כספי הסיוע הביטחוני האמריקאי, וזאת בשל ביטול אפשרות ההמרה מדולר לשקל; העמקת הפעילות בארה"ב; שיפור הרווחיות של התע"א - שאף שהיא מוכרת בהיקפים נרחבים, רווחיותה שולית; הוזלת עלויות ייצור ושעות עבודה; והשלמת שורת מינויים בכירים לאחר גל עזיבות שהיה בחברה.

"התע"א צריכה להתמודד עם אתגרים רבים ומשמעותיים בשנים הקרובות בשווקים שבהם היא פועלת ברחבי העולם ובתוך החברה", אמר יו"ר החברה, הראל לוקר.

שפר מסר היום כי "מופקד בידי פיקדון יקר ואני רואה בכך זכות גדולה. בכוונתי לעשות את כל הנדרש, בתוך החברה ומחוצה לה, לטובת המשך צמיחתה כמובילה עולמית בכל המישורים שבהם היא פועלת. תשומת לב רבה תוקדש לנכס המרכזי ביותר שלה: ההון האנושי".