דוד ביתן, יורם הלוי ומשה אדרי יתמודדו על תפקיד המפכ"ל

(עדכון) - רוני אלשיך יסיים את תפקידו בחודש דצמבר, במועד שקבעה הממשלה בעת מינויו למפכ"ל • השר ארדן כינס היום אחר-הצהריים מסיבת עיתונאים, בה הציג את המועמדים הסופיים אשר מהם ייבחר את המפכ"ל הבא של משטרת ישראל

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך / צילום: אמיר מאירי
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך / צילום: אמיר מאירי

עכשיו זה רשמי: כהונתו של רב-ניצב רוני אלשיך כמפכ"ל המשטרה לא תוארך. השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, נפגש היום (ה') עם המפכ"ל אלשיך והודיע לו כי החליט שכהונתו כמפכ"ל לא תוארך לתקופת כהונה נוספת, וכי היא תסתיים כמתוכנן בחודש דצמבר, במועד אותו קבעה הממשלה בעת מינויו למפכ"ל.

אחרי ההודעה על אי-הארכת הכהונה של אלשיך כמפכ"ל, כינס השר ארדן מסיבת עיתונאים, שבמהלכה הודיע רשמית על 3 המועמדים להחליף את אלשיך. ארדן הודיע כי המועמדים הם ניצב דוד ביתן, ניצב יורם הלוי וניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי. ארדן ציין כי הוא אינו מתחרט על המינוי של אלשיך.

השר ארדן הודה לאלשיך על שירותו רב-השנים ועתיר-ההישגים למען ביטחון המדינה ואזרחיה, וציין כי במהלך כהונתו כמפכ"ל, משטרת ישראל התעצמה ועברה שינויים ותהליכים חשובים ששיפרו את תפקודה ואת יכולותיה.

מפכ"ל המשטרה אלשיך מסר כי הוא הודה לשר ארדן על בחירתו למפכ"ל לפני כ-3 שנים ועל הזכות שנפלה בחלקו לפקד ולהוביל 31 אלף שוטרים ו-33 אלף מתנדבים שאחראים על הביטחון האישי של אזרחי מדינת ישראל. המפכ"ל יסיים את כהונתו אחרי 38 שנות שירות בארגוני הביטחון בשליחות למען מדינת ישראל ואזרחיה. המפכ"ל מאחל הצלחה למי שייבחר ויעמוד לרשותו לסייע ככל שיידרש לכך.

לדברי אלשיך, "משטרת ישראל עומדת בחזית ההגנה על דמותה, צלמה, ביטחונה ויושרתה של המדינה. משימות אלה הן צו מצפונה של משטרת ישראל. הן עמדו והועמדו למבחן, ואני משוכנע כי משטרת ישראל תמשיך לעמוד על המשמר על עצמאותה של המדינה, חוסנה החברתי ואיכות חיי תושביה". 

בעקבות הודעת השר ארדן כי לא יאריך את כהונת המפכ"ל אלשיך, מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "דווקא בתקופה קשה זו, בה סופגת משטרת ישראל מתקפות קשות ומכוערת מדי יום, בניסיון להחליש את מעמדה בזמן שמתנהלות חקירות כנגד ראש ממשלה ובכירים נוספים, כשיושב-ראש הקואליציה לשעבר נשמע לכאורה אומר כי יפעל כדי למנות מפכ"ל נוח יותר על-מנת לבלום את חקירות נתניהו - מתבקשת הודעה פומבית על הארכת כהונתו של המפכ"ל המכהן אלשיך, ולא הבעת אי-אמון מזלזלת כל-כך מטעם מי שאמור להגן על המשטרה ועל מפקדיה ושוטריה".