אמיר קטאר העניק לארדואן מטוס פרטי בשווי חצי מיליארד דולר

נשיא טורקיה סיפר כי שליט קטאר החליט להעניק את המטוס במתנה לאחר שגילה כי טורקיה שוקלת לרכוש אותו • ארדואן: "מטוס של רפובליקת טורקיה, לא שלי"

רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס
רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס

נשיא טורקיה ארדואן קיבל מתנה יקרה במיוחד מהאמיר של קטאר: מטוס סילון מפואר בשווי של חצי מיליארד דולר. לפי דיווחים בתקשורת הטורקית, מדובר בבואינג 747, שהתואם כך שבמקום 400 נוסעים, הוא יכיל 76. 

ארודאן אישר את קבלת המתנה היקרה, לאחר שנאלץ להדוף ביקורת על כך שהמטוס נרכש מכספי משלמי המסים הטורקים. ארדואן סיפר כי טורקיה שקלה לרכוש את המטוס, אך כששליט קטאר, תמים בן חמד אאל ת'אני, גילה על כך, הוא החליט להעניק את המטוס במתנה למדינה שמתמודדת בימים אלו עם משבר כלכלי. ארודאן התעקש שמדובר במתנה למדינה עצמה, ולא מתנה אישית בשבילו. "האמיר אמר, 'אני לא אקח כסף מטורקיה. אני נותן את זה כמתנה לטורקיה", אמר ארדואן לכתבים בסוף השבוע. הוא סיפר להם כי כרגע צובעים את המטוס מחדש, אך כשהוא יהיה מוכן "אנחנו נטוס איתו. אבל אתם תעלו למטוס של רפובליקת טורקיה, לא למטוס שלי". 

זו לא הפעם הראשונה שקטאר מגלה נדיבות כלפי טורקיה. קטאר היא בעלת הברית העיקרית שלה, ולפני חודש אישרה תוכניות השקעות בשווי 15 מיליארד דולר בטורקיה.