בדקנו את האייפונים החדשים: האם כדאי לשדרג?

אייפון Xs ואייפון Xs הגיעו היום לחנויות במדינות נבחרות בעולם • מבדיקה ראשונית עולה כי אף שהשיפורים לא דרמטיים, חלקם מורגשים מיד - עם דגש על המצלמה • בדגם ה-Max הצפייה בסרטונים מהנה במיוחד • ולמרות זאת, קשה שלא להרגיש תחושת דז'ה וו

שני מכשירי אייפון חדשים הגיעו היום (ו') לחנויות במדינות נבחרות בעולם: iPhone Xs ו-iPhone Xs max. אלפי לקוחות נאמנים הגיעו לחנויות אפל ברחבי העולם כדי לרכוש את המכשירים, עשרות רבות מהם המתינו מחוץ לאפל סטור בברלין, שבו התנסינו בשני הדגמים החדשים. לישראל הם אמורים להגיע רשמית רק באמצע אוקטובר, כשמחיר הדגם הבסיסי אמור לעמוד על 4,850 שקל, אך הם צפויים להימכר ביבוא מקביל כבר מהשבוע הבא. ולשאלה המתבקשת: האם שווה לשדרג?

עשרות מכשירים מסודרים זוגות זוגות על השולחנות ברחבי החנות. אייפון Xs max מושך יותר את העין: הוא גדול ומרשים במיוחד, ואילו אייפון Xs נראה ומרגיש בדיוק כמו אייפון X - עם פינות מעוגלות ומסך שממלא את כל שטח המכשיר, ועם המגרעת המפורסמת. כמעט לא ניתן להבחין בהבדל החיצוני היחיד בין הדגמים, תזוזה של מעט יותר ממילימטר במיקום המצלמה האחורית. אך אין סכנה ממשית להתבלבל משום שהחל מהיום, אייפון X כבר לא נמכר בחנות.

חנות אפל בברלין ביום השקת האייפונים החדשים / צילום: עמוס בריזון
 חנות אפל בברלין ביום השקת האייפונים החדשים / צילום: עמוס בריזון

דגם הXs max זהה ל-Xs, רק יותר גדול, עם מסך בגודל 6.5 אינץ'. עם זאת, לא מדובר במכשיר ענקי, משום שכמעט אין בו שוליים. אך מאותה הסיבה הוא מחייב שימוש בשתי ידיים: ביד אחת כמעט בלתי אפשרי להגיע לקצה העליון של המסך ולהחזיק את הטלפון ביציבות.

גם ללא חידוש דרמטי, מאז יום רביעי, שלושה ימים לפני השקתם הרשמית של האייפונים החדשים, החלו להתקבץ לקוחות מחוץ לכניסה לחנות. הם הביאו כיסאות פיקניק ומשקאות אנרגיה, ממתינים להיות הראשונים שירכשו את הדגמים המעודכנים. במקום אפילו נפתח דוכן קפה זמני ששירת את הממתינים.

תורים מחוץ לחנות אפל בברלין / צילום: יסמין יבלונקו
 תורים מחוץ לחנות אפל בברלין / צילום: יסמין יבלונקו

שיפור מורגש במצלמה

לקחנו את המכשירים לידיים. שניהם היו מעוגלים ומעט חלקלקים, אך באופן כללי נוחים לאחיזה ולשימוש. כמו באייפון X, תצוגת ה-OLED נראית מרשימה, צבעונית ובהירה, גם תחת שמש ישירה.

אייפון Xs ואייפון Xs Max / צילום: עמוס בריזון
 אייפון Xs ואייפון Xs Max / צילום: עמוס בריזון

במכשיר ה-Max, התצוגה המוגדלת בשילוב עם הסאונד החזק הופכים את הצפייה בסרטונים למהנה במיוחד. עם זאת, המגרעת חותכת את הפריים במצב של מסך מלא, ומי שיבחר לכווץ מעט את התצוגה כדי להמנע מכך יאלץ להסתפק בתצוגה מצומצמת יותר.

בהשוואה לאייפון X, המכשירים החדשים כוללים שלושה שינויים מבורכים: אפל מבטיחה שהם עמידים יותר לשריטות מאשר ה-X, ושהבטריה שלהם תחזיק מעמד לזמן רב יותר מאשר במכשיר הקודם. שינוי נוסף הוא במצלמה האחורית, שבאמצעות שבב ה-a12 החדש, מצלמת ומעבדת תמונות טוב יותר.

כשצילמנו תחת אור ישיר, התמונה הציגה פרטים, ניגודיות וחדות גבוהה. הדבר מתאפשר משום שהמצלמה מזהה שהמשתמש מתכוון לצלם, עוד לפני שהוא מספיק ללחוץ על הכפתור, ומצלמת באופן אוטומטי ארבעה פריימים בתוך שברירי שנייה. כשהתמונה מצולמת, המידע מכל הפריימים מעובד לכדי תמונה חדה הן בתנועה מהירה והן בתאורה קיצונית.

העדשה המרכזית נותרה זהה, אך במצב פורטרט ובעת ביצוע זום, המצלמה האחורית עוברת להשתמש בעדשה נוספת, רחבה פחות, שעברה שדרוג מאז הדגם הקודם ומסוגלת לתפוס יותר פרטים. גם האפקטים במצב הפורטרט, שלא היו מרשימים במיוחד באייפון X, עברו שיפור בדגם הנוכחי. חלקם מספקים תוצאות מרשימות, אך חלקם נראים מלאכותיים ומוגזמים.

הלשון שעושה את ההבדל

שני המכשירים מריצים את iOS 12, גרסה שנועדה לאפשר ביצועים מהירים יותר וסירי חכמה יותר. קיצורי דרך חדשים לעוזרת החכמה מקנים לה תכונות דומות לשל ifttt, ומאפשרים להגדיר לה פעולות אוטומטיות. למשל, אם אתם בדרך לפגישה והיא מזהה לפי מיקומכם שאתם תקועים בפקקים, היא תודיע למשתתפים שאתם מאחרים.

בבדיקה הקצרה בחנות, השינוי המורגש ביותר במערכת ההפעלה היה דווקא באנימוג'יז המפורסמים: הם יודעים לזהות עכשיו גם תנועות לשון. בנוסף, אפל הוסיפו את המימוג׳י - אנימוג׳י מותאם אישית שאפשר לעצב ולבחור לו תווי פנים ותסרוקות.

בשורה התחתונה, אף שמדובר בבדיקה ראשונית בלבד, נראה שאם אייפון X היה חדשני ומרגש, הפעם קיבלנו סוג של שידור חוזר, עם כמה שיפורים קטנים אבל מורגשים. אפל מבטיחה גם חיי סוללה משודרגים מעט ומכשירים עמידים יותר. אם היא תעמוד בהבטחות - השדרוג עשוי להצדיק את המחיר הגבוה. אולי לא מאייפון X, אבל כן מאייפון 8 או דגמים ישנים יותר. האם ללכת על Xs או Xs Max? זה כבר תלוי בעיקר בגודל המכשירים שאתם אוהבים.