הסטארט-אפ הישראלי סיטרה נטוורקס גייס 30 מיליון דולר

סיטרה מפתח ומשווק פלטפורמה לאחסון וניהול מאובטח של קבצים ארגוניים בענן • את סבב הגיוס הובילו Red Dot Capital Partners

לירן אשל, מנכ"ל סיטרה נטוורקס. / צילום: אהרון ברנד
לירן אשל, מנכ"ל סיטרה נטוורקס. / צילום: אהרון ברנד

חברת הסטארט-אפ הישראלית סיטרה נטוורקס (CTERA Networks) הכריזה היום (ג') על סבב גיוס D של 30 מיליון דולר. סיטרה מפתחת ומשווקת פלטפורמה לאחסון וניהול מאובטח של קבצים ארגוניים בענן. במוצר שלה משתמשים כ-40 אלף לקוחות, ביניהם משרד ההגנה האמריקאי וענקית המזון המהיר מקדונלד'ס.

את סבב הגיוס הובילו Red Dot Capital Partners, קרן השקעות שממומנת על ידי חברת ההחזקות Temasek Holdings, בבעלות ממשלת סינגפור. אליה הצטרפה קרן סינגפורית נוספת, Singtel Innov8, וכן המשקיעים הקיימים בסיטרה: Benchmark Capital, Bessemer Venture Partners, Cisco, Venrock Vintage Investment Partners ו-Viola Credit. הסבב מביא את סך כל גיוסי החברה לסך של מאה מיליון דולר, מתוכם כ-10 מיליון בחוב, אותם החברה גייסה מויולה קרדיט.

"אנחנו מעוניינים להמשיך את הפיתוח ולפתח את אסיה כאיזור פעילות", אמר לירן אשל, מייסד שותף ומנכ"ל סיטרה נטוורקס, בשיחה עם "גלובס". אשל הקים את החברה יחד עם זוהר קאופמן, שניהם יוצאי צ'ק פוינט.

כיום החברה פעילה בעיקר בארה"ב ובאירופה, וכן בישראל. "יש לנו שני משקיעים חדשים מסינגפור. בשיתוף פעולה עם שניהם אנחנו נרחיב את הפעילות שלנו לאסיה". בנוסף, הגיוס הנוכחי צפוי לשמש את החברה לשכירת עשרות עובדים נוספים למרכז הפיתוח בישראל, המונה כיום למעלה מ-80 עובדים.

הפלטפורמה של החברה, מעין גוגל דרייב לארגונים, מיועדת לאפשר לחברות לאחסן ולנהל את הקבצים שלהן במערכות ענן תוך הפחתת הסיכון הכרוך במערכות שיתופיות. אשל מסביר כי כדי לעשות זאת, הם נאלצו להתגבר על כמה אתגרים: "האתגר הראשון הוא אתגר של אבטחת מידע - איך לוודא שמידע שיושב בתשתית, שעשויה להיות ציבורית, לא יהיה נגיש לגורמים לא רצויים. הפתרון שלנו מורכב מאונתיקציה (אימות משתמשים), מהצפנה, ומהיכולת לרוץ בתוך רשת ההגנה הקיימת של הארגון".

"האתגר השני הוא אתגר של ביצועים. בדרך כלל הענן מרוחק מהמשתמשים, ולכן יש אתגר של גישור על פני המרחק בתקשורת בין המשתמש ובין הענן. לכן אנחנו מבצעים דחיסה של האינפורמציה. במקביל, את המידע שנמצא בשימוש שוטף, אנחנו שומרים קרוב למשתמש. זה יכול להיות על המחשב שלו, או באמצעות גייטוואי - מכשיר אחסון שיושב בסניף שבו נמצא המשתמש, ומחזיק את המידע שנדרש לעבודה השוטפת שלו".

דחיסה של הקבצים בענן מקשה על "שליפה" מהירה שלהם לצורך עבודה שוטפת. כדי לאחסן קבצים, הנדרשים באופן שוטף ולאחסן אותם באופן נגיש, סיטרה מזהה קבצים שנעשה בהם שימוש לאחרונה מצד אחד, ומצד שני, מבצעת תחזיות לגבי קבצים שיעשה בהם שימוש בעתיד הקרוב, באמצעות אלגוריתמים מתחום הדאטה אנליטיקס.

מלבד שיווק ישיר לארגונים, המודל העסקי של סיטרה כולל שיווק באמצעות ריסלרים, כמו סיסקו, IBM ,HPE ו-Amazon Web Services. שותפויות אלה סייעו לחברה להגיע לכמה מלקוחותיה הגדולים. זו אחת הסיבות שגרמו ל-Red Dot לבחור להשקיע בחברה, כך לפי יניב שטרן, שותף מנהל בקרן. "התרשמנו מאוד מרמת אבטחת המידע הייחודית שמעניק הפתרון של CTERA, כמו גם מהכמות והאיכות של הלקוחות והשותפים האסטרטגיים של החברה", הוא אמר בעקבות ההשקה.

תעודת זהות CTERA

שנת הקמה: 2008

מייסדים: לירן אשל (מנכ"ל) וזוהר קאופמן

תחום: פתרונות אחסון מבוססי ענן

משרדים: ישראל (הנהלת החברה ומרכז הפיתוח), ארצות הברית, קנדה, בריטניה, צרפת, ספרד, איטליה, גרמניה, אוסטרליה והונג קונג.

עובדים: החברה מעסיקה כ-150 עובדים, מתוכם 80 במשרדיה בתל אביב.

סה"כ גיוסי הון: 100 מיליון דולר, מתוכם כ-10 מיליון בחוב.

משקיעות: Red Dot Capital Partners, Singtel Innov8, Bessemer Venture Partners, Cisco, Venrock, Vintage Investment Partners ו-Viola Credit.