ביקור שני בחצי שנה: ג'ק מא וסגן הנשיא הסיני בדרך לישראל

יו"ר עליבאבא יגיע בסוף אוקטובר כדי להשתתף בוועידת החדשנות של משרד ראש הממשלה • ראש הסגל וממלא מקום מנ"כל משרד ראש הממשלה יואב הורוביץ יוצא השבוע לסין כדי להוביל את "מפגש כח-המשימה" בין שתי המדינות, פורום שהוקם בשיתוף בין משרד הפיתוח והרפומות הסיני (ה-NDRC) לבין משרד רה״מ

ג'ק מא, יו"ר קבוצת עליבאבא / צילום: feelphoto, שאטרסטוק
ג'ק מא, יו"ר קבוצת עליבאבא / צילום: feelphoto, שאטרסטוק

יו״ר ומייסד ענקית קניות האון ליין עליבאבא, ג׳ק מא, יגיע לישראל בסוף חודש אוקטובר בפעם השנייה בתוך חצי שנה. מא יגיע לישראל במקביל להגעתו של סגן נשיא סין וואנג צ׳ישאן להשתתפות בוועידת החדשנות של משרד ראש הממשלה. מא צפוי להיות אחד הנואמים המרכזיים בוועידת החדשנות.

בחודש שעבר הודיע מא כי יפרוש מתפקיד יו"ר עליבאבא, אך הוא יעזוב סופית את התפקיד רק בספטמבר 2019, על מנת לתת לחברה זמן להיערך לכך.

במסגרת ועידת החדשנות יערכו בישראל כמה אירועים נפרדים.האירוע המרכזי, כנס החדשנות, יערך ב-24 באוקטובר בערב על ידי משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ. למחרת, ב 25 באוקטובר יערך אירוע של מרכז פרס לחדשנות. סגן הנשיא הסיני ישתתף ויהיה אורח הכבוד בשני האירועים.

בוועידת החדשנות יושק "מרכז החדשנות של ישראל" במרכז פרס לשלום ביפו. באירועים ישתתפו גם מנכ״ל גוגל לשעבר אריק שמידט, היזמית ושרת החדשנות הבריטית לשעבר הברונית ג׳ואנה שילדס, סגן נשיא בכיר בפייסבוק דיוויד מרכוס, החוקר ד״ר דיוויד אגוס והמשקיע יורי מילנר.

עוד לפני כן, כבר בימים הקרובים יצא ראש הסגל וממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה יואב הורוביץ לסין כדי לעמוד בראש ׳מפגש כח-המשימה׳ בין שתי המדינות, פורום שהוקם בשיתוף בין משרד הפיתוח והרפומות הסיני (ה-NDRC) לבין משרד רה״מ. מדובר בפורום לתיאום וקידום שיתופי פעולה כלכליים בין ישראל לסין.

סגן נשיא סין וואנג צ׳ישאן, נחשב בסין ליד ימינו ואיש אמונו של נשיא סין שי ג׳ינפינג. הוא ממונה על הנושאים הכלכליים וגם על קשרי החוץ בין סין לארה״ב לרבות נושאי מודיעין.

באשר למא, הביקור הקודם שלו בישראל בחודש מאי היה מן המסקרנים שהיו בישראל. מא ביקר בקרן הון הסיכון JVP ובחברת מובילאיי. במהלך השבוע שלו בישראל נפגש עם אנשי רוח ויהדות ישראלים כדי לנסות ולהבין את אומת הסטרט-אפ. כך ישב מא עם כ-30 ממנהלי החברות אשר בקבוצת עליבאבא במפגש עם פרופ׳ אומן זוכה פרס נובל וחברי הקבוצה שאלו אותו על גישות יהודיות ורקע היסטורי לעם היהודי. מא סייר בים המלח, ביפו, בעיר העתיקה בירושלים.