פעילות חיפוש הנפט של תשובה בים הצפוני גייסה 300 מיליון ד'

בהמשך להליך המימון מחדש עליו הכריזה החברה בתחילת השנה, איתקה סיימה ביום חמישי האחרון גיוס חוב במח"מ של 5 שנים • הגיוס נועד לטובת פירעון מוקדם של אגרות החוב של החברה שמועד פירעונן ביולי 2019

יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן
יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן

פעילות חיפושי הנפט של קבוצת דלק בים הצפוני, חברת איתקה, סיימה ביום חמישי האחרון גיוס של 300 מיליון דולר במח"מ של חמש שנים מקונסורציום של בנקים בינלאומיים, וזאת לטובת פירעון מוקדם של מלוא אגרות החוב של החברה שבמח"מ ארוך.

בכך איתקה ממשיכה בתהליך מימון מחדש עליו הכריזה החברה בתחילת השנה, תוך הארכת המח"מ על ההלוואות הקיימות, הגדלת מסגרות האשראי והוזלת עלויות המימון.

הגיוס נועד לטובת פירעון מוקדם של אגרות החוב של החברה שמועד פירעונן בחודש יולי 2019, וזאת ללא תשלום עמלת פירעון מוקדם. הגיוס הובטח בשעבוד שני על נכסי איתקה וכן בערבות של קבוצת דלק, ללא עמלת פירעון מוקדם.

השלמת הגיוס, והפירעון המוקדם של אגרות החוב, מאפשר לחברה להאריך את מועד פירעון מסגרות האשראי ב-4 שנים נוספות (עד דצמבר 2022), ולהרחיב את המסגרת לסך של 400 מיליון דולר ארה"ב.

נציין כי בשנתיים הקרובות איתקה אמורה לשרת את החוב הנובע מפיתוח מאגר סטלה. בתוך כך, בדו"ח של חברת מידרוג מהשבוע שעבר, שהותירה את הדירוג אגרות החוב של קבוצת דלק ברמה A2 באופק יציב, בחברת הדירוג לא צופים כי איתקה תניב לדלק דיבינדים בשנתיים הקרובות.