לקראת ההנפקה: שוויה של אובר מוערך ב-120 מיליארד דולר

מדובר בהערכת שווי כמעט כפולה מזו שהייתה לענקית שיתוף הנסיעות בסבב גיוס שערכה לפני חודשיים, ובהערכת שווי גבוהה מהשווי המשותף של יצרניות הרכב פורד ופיאט

אפליקציית אובר / צילום: רויטרס
אפליקציית אובר / צילום: רויטרס

אובר קיבלה לאחרונה הצעות מבנקים בוול סטריט שמעריכים את שוויה ב-120 מיליארד דולר בהנפקה, שעשויה לקרות בתחילת שנה הבאה, לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. מדובר בהערכת שווי כמעט כפולה מזו שהייתה לענקית שיתוף הנסיעות בסבב גיוס שערכה לפני חודשיים, ובהערכת שווי גבוהה מהשווי המשותף של יצרניות הרכב פורד ופיאט.

לפי הדיווח, אובר קיבלה את ההצעות מגולדמן סאקס ומורגן סטנלי בחודש שעבר. מדובר בצעד שגרתי לפני שבנקים ממונים באופן רשמי להיות אחראיים על הנפקה, במסגרתו הם מייעצים לחברות איך להציע את מניותיהן למשקיעים פוטנציאליים. ההנפקה של אובר היא בין המצופות ביותר בוול סטריט ובעמק הסיליקון, והיא עשויה לקרות מוקדם מהמצופה, לפי הדיווח.

מנכ"ל אובר, דארה קוסרשאהי, הצהיר בעבר על מטרתו להוביל את אובר, שהפסידה 891 מיליון דולר ברבעון השני של 2018, לעבר רווחיות בטווח הארוך. במקביל, הוא מחזיק בגישה לפיה יש להשקיע בצמיחה של החברה, ואובר אכן משקיעה בצמיחה בתחומים כמו אופניים וקורקינטים שיתופיים, במשלוחי מזון ובהתרחבות הבינלאומית שלה לשווקים כמו הודו, בהם קוסרשאהי מאמין שאובר יכולה להפוך לשחקנית מובילה.