דוחות IBM אכזבו: ההכנסות נמוכות מהתחזיות ומהתקופה המקבילה ב-2017

הכנסות ענקית הטכנולוגיה לרבעון השלישי עמדו על 18.76 מיליארד דולר, נמוך מהציפיות ל-19.1 מיליארד • בתקופה המקבילה בשנה שעברה עמדו הכנסותיה על 19.15 מיליארד דולר

גיני רומטי, יו"ר ומנכ"לית IBM / צילום: ג'ושואה רוברטס, רויטרס
גיני רומטי, יו"ר ומנכ"לית IBM / צילום: ג'ושואה רוברטס, רויטרס

אכזבה מדוחות IBM  שפורסמו הערב (ג'): הכנסות ענקית הטכנולוגיה לרבעון השלישי עמדו על 18.76 מיליארד דולר, נמוך מהציפיות ל-19.1 מיליארד. בתקופה המקבילה בשנה שעברה עמדו הכנסותיה על 19.15 מיליארד דולר. בעקבות פרסום הדוחות איבדה מניית החברה 4% במסחר המאוחר.

הרווח הנקי דווקא הפתיע מעט לטובה - 3.42 דולר למניה לעומת ציפיות ל-3.4 - אך הדבר לא המתיק את הגלולה מבחינת המשקיעים, ששלחו את המניה לירידות במסחר המאוחר. בתקופה המקבילה בשנה שעברה עמד הרווח הנקי על 3.3 דולר למניה.

אנליסטים מזהירים כי מגמת הירידה בהכנסות החברה עלולה להימשך. בשלושת הרבעונים שקדמו לזה הנוכחי ההכנסות דווקא גדלו, אך בחמש השנים שלפניהן הן רשמו הידרדרות עקבית. כעת חוששים המשקיעים מחזרת המגמה הזאת: "ל-IBM עדיין יש בעיה בהגדלת ההכנסות", צוטטו האנליסטים של פירמת Stifel ב-CNBC. האנליסטים של Nomura Instinet העריכו שהחברה תשוב לצמוח ברבעון השני של 2019.

בדוחותיה ציינה IBM מספר עסקאות שביצעה בתחום הענן - אחד מארבעת מנועי הצמיחה האסטרטגיים שלה, לצד מובייל, אנליטיקס וסושיאל - עם החברות אקסון מוביל, אקונומיקל אינשורנס ונוביס.