מנהיג בעל כורחו ואופיו

אי-אפשר להזיז את ביבי כאשר יש ציבור שיצביע בשבילו גם אם ירוץ עירום ברחובות

יאיר נתניהו  שרה נתניהו ובנימין נתניהו  / צילום: חיים צח - לע"מ
יאיר נתניהו שרה נתניהו ובנימין נתניהו / צילום: חיים צח - לע"מ

מה שקרה לנתניהו בקרית שמונה זה פשוט מאוד. יצא לו היאיר, וגם השרה. אבל הגילוי המעניין הוא שזה בכלל לא רק שרה נתניהו. אנחנו תמיד מאשימים אותה בכעסים ובמריבות ובמעשי המרמה לכאורה. בקרית שמונה התגלתה האמת. הכיעור של משפחת נתניהו זה לא סולו, זו מקהלה קאמרית של שלושה. אנשים שהחיים התאכזרו אליהם. מן המפורסמות שהשלטון משחית - והרבה שלטון... וכו'. למה הם צריכים להיות בשלטון כל כך הרבה זמן?

להוציא את הילד מהבית

אם נתניהו היה מאבד את השלטון בבחירות קודמות כלשהן, כל זה לא היה קורה. הם לא היו דורשים ארגזי מתנות ממילצ'ן, גם לא תכשיטים, אף אחד לא היה יודע עד היום על שחיתותם המוסרית והפיננסית. אולי היינו חושבים שהאם שרה, הפסיכולוגית החינוכית, העניקה לילדיה חינוך מן המעלה הראשונה, לא לשקר, לא להשמיץ, לא לדבר סרה - לא להיות כל כך מרושע ליריבים; אולי היא אפילו הייתה מצליחה להוציא את הילד יאיר מהבית שלנו, של המדינה - במקום לשבת בבית ולשגר לאינטרנט כתבי נאצה פרימיטיביים ומרושעים.

אנשי תרבות, אמנים, מחנכים...

אם נתניהו היה מפסיד בבחירות ונעלם לפני כמה שנים, היינו זוכרים אותו ואת משפחתו - בחיבה? אולי לא צריך להגזים, אבל מכל מקום אולי לא היינו רואים בהם אנשים יותר נלעגים מן הממוצע. אבל הגורל היתל בהם. נתן להם לנצח בכל בחירות כמעט. ובני המשפחה כנראה השתגעו. מה הם לא עשו כדי שידיחו אותם - וזה לא הולך. יש ציבור שהחליט להתנכל להם ולא לאפשר להם לצאת לחיים אזרחיים, ולו כדי שיזכרו איך חיים אנשים נורמליים שאין להם חברים נפלאים כמו מילצ'ן, או חברים נאמנים כמו מירי רגב, אמסלם, ביטן והשליח מבורג'ס. אולי היו מוצאים זמן להתרועע עם אנשי תרבות, מחנכים, אמנים, אנשים שהיו אורחים רצויים ומקובלים אצל ראשי ממשלה קודמים.

אבל שום דבר לא עוזר. אי-אפשר להזיז את ביבי כאשר יש ציבור שיצביע בשבילו גם אם ירוץ עירום ברחובות. גם כאשר מוכח הבלוף של נתניהו הביטחוניסט. כנראה שזה גורלם של בני נתניהו. שימשיכו להיות בשלטון עד שתתגלה כל ערוותם. כולה!!! מסכנים. למה מגיע להם גורל אכזר כזה?

בין שני בתים

"אצלנו בבית חינכו לכבד כל אישה וכל אדם". כך אמר נתניהו לאחר ביקורו הידוע של הבן יאיר במועדון חשפנות. השאלה היא באיזה בית ניתן החינוך הזה. יכול להיות שבזמן שניתן החינוך הזה בבלפור, משפחת נתניהו הייתה בקיסריה? שני בתים זו תמיד בעיה.