מדוע בוטל הביקור של שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין בחברת מובילאיי?

ל"גלובס" נודע כי מנוצ'ין היה אמור לבקר בחברת מובילאיי ולנסוע ברכב אוטונומי ברחובות ירושלים, אך הביקור בוטל לאחר שהתברר כי לחברה אין רכב אוטונומי משוריין, והשירות החשאי האמריקאי סירב להתיר למנוצ'ין לנסוע בירושלים ברכב רגיל

שר האוצר האמריקאי סטיב מנוצ'ין / צילום: שאטרסטוק
שר האוצר האמריקאי סטיב מנוצ'ין / צילום: שאטרסטוק

מזכיר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין, שהגיע לישראל בסוף השבוע, פותח היום (א') ביקור רשמי שיכלול ביקורים בחברות הייטק ישראליות מובילות ושיחות במסגרת פורום ה-Jedg הישראלי-אמריקאי. ל"גלובס" נודע כי מנוצ'ין היה אמור לבקר בחברת מובילאיי ולנסוע ברכב אוטונומי ברחובות ירושלים, אך הביקור בוטל לאחר שהתברר כי לחברה אין רכב אוטונומי משוריין, והשירות החשאי האמריקאי סירב להתיר למנוצ'ין לנסוע בירושלים ברכב רגיל.

אחר-הצהריים ייפגש מנוצ'ין עם שר האוצר משה כחלון, ובמסגרת זו יוכרז על הקמת צוות לעדכון אמנת המס בין המדינות. מחר (ב') ישתתף מנוצ'ין בדיוני פורום ה-Jedg, קבוצת העבודה הכלכלית המשותפת לישראל ולארה"ב שנוסדה ב-1985 בעקבות השתתפות ארה"ב בתכנית לייצוב המשק.

במסגרת האירוע שייערך מחר יידונו שיתופי-פעולה אפשריים בנושאי אנרגיה, הגנת סביבה ודיור. בישראל מציינים את החלטתו של מנוצ'ין לעמוד בראש המשלחת האמריקאית לשיחות ה-Jedg ואת הצטרפותם של כל סגניו במשלחת.

תת-מזכיר האוצר לענייני סנקציות והלבנת הון, סיגל מנדלקרן, נפגשה כבר ביום חמישי בתל-אביב עם נציגי ממשלה וחברות סטארט-אפ מתחום הפינטק, ובהן Saga, הקסה, טריא, Bancor ,Bluevine וסיטיבנק. במסגרת השולחן העגול שמעה מנדלקרן על רעיונות לכללי רגולציה חדשים, שיאפשרו מצד אחד עידוד פיתוח ומצד שני שמירה על האזרח במסגרת הרגולציה החדשה שממשל ארה"ב מכין בנושא.