כים ניר | בלעדי

עובדי כים ניר ישבתו מחר; פעילות טייסת הכיבוי בספק

כ-120 עובדי החברה ישבתו במחאה על כך שלא קיבלו משכורות חודש ספטמבר בכל המשבר התזרימי שאליו נקלעה החברה • טייסת הכיבוי האווירי שמפעילה החברה היא היחידה בישראל

כ-120 עובדי כים ניר צפויים לפתוח מחר (ב') בשביתה, במחאה על אי קבלת משכורות חודש ספטמבר בשל המשבר התזרימי שאליו החברה נקלעה. גורמים בחברה העריכו כי גם הפעלת טייסת הכיבוי האווירי היחידה בישראל, שמופעלת על ידי החברה, בספק. מנכ"ל כים ניר אודי זהר אמר לפני זמן קצר ל"גלובס" כי בכוונת החברה לעתור כבר בשעות הקרובות לבית המשפט בבקשה להוציא צו שימנע מהעובדים להשבית את טייסת הכיבוי.

הפעלת הטייסת נעשית בידי כים ניר, בהיותה קבלנית משנה של אלביט מערכות שחתומה עם המדינה על שירותי הכיבוי האוויריים. מאלביט מערכות נמסר כי "החברה מחויבת להמשך פעילותה הסדור של טייסת כיבוי האש, תוך מתן מענה מידי לכל אירוע. אנו רואים חשיבות לאומית בהמשכיות של פעילות הטייסת ונשתף פעולה עם כל הסדר שיבטיח זאת".

עובדי כים ניר מאוגדים בהסתדרות הכללית והכריזו לפני כשבועיים על סכסוך עבודה. מחר סכסוך העבודה ייכנס לתוקף ובמסגרתו יותר להם לנקוט בצעדים ארגוניים.

בשבוע שעבר העובדים עתרו באמצעות עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין לבית המשפט המחוזי מרכז בבקשה למנות לחברה מפרק זמני. במקביל, החברה עתרה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים.