יו"ר טבע סול בארר מתכוון להנפיק עוד חברת ביומד בנאסד"ק

בסוף השבוע הגישה חברת Centrexion Therapeutics מבוסטון, שבראש הדירקטוריון שלה עומד בארר, תשקיף לקראת הנפקה ראשונית בנאסד"ק • סנטרקסיון נמצאת בשלבים מתקדמים של הניסויים הקליניים, והיא מפתחת תרופות שאינן אופיואידיות ואינן ממכרות, לטיפול בכאב כרוני • לחברה יש כיום תרופה שנמצאת בשלב 3 של הניסויים הקליניים

סול בארר, יו"ר טבע / צילום: אתר החברה
סול בארר, יו"ר טבע / צילום: אתר החברה

ד"ר סול בארר, יו"ר הדירקטוריון של חברת התרופות טבע, מכהן כיום כיו"ר של עוד שתי חברות ציבוריות בוול סטריט. אם הכל יילך כמתוכנן, בקרוב חברה נוספת שבה הוא מכהן בתפקיד זהה תהפוך גם היא לציבורית.

בסוף השבוע הגישה חברת Centrexion Therapeutics מבוסטון, שבראש הדירקטוריון שלה עומד בארר, תשקיף לקראת הנפקה ראשונית בנאסד"ק. סנטרקסיון היא חברת ביומד, שנמצאת בשלבים מתקדמים של הניסויים הקליניים, והיא מפתחת תרופות שאינן אופיואידיות ואינן ממכרות, לטיפול בכאב כרוני. בתשקיף החברה נכתב כי מעל 40 מיליון מבוגרים בארה"ב ומעל מיליארד איש בעולם סובלים מדי שנה מכאב כרוני. לחברה יש כיום תרופה שנמצאת בשלב 3 של הניסויים הקליניים.

בשלב זה, סנטרקסיון לא ציינה מה הסכום שהיא מבקשת לגייס ולאיזה שווי שוק היא מכוונת בהנפקה. החתמים שמלווים אותה בתהליך הם בנק אוף אמריקה-מריל לינץ', Leerink Partners ו-Everscore ISI.

ד"ר בארר (71) היה המייסד של חברת Celgene, שפיתחה ומשווקת תרופות לסרטן ונסחרת כיום בשווי של 58 מיליארד דולר. הוא מכהן כיו"ר של טבע מפברואר 2017 וכיו"ר סנטרקסיון משנת 2013.

שתי החברות הציבוריות הנוספות שהוא מוביל כיו"ר הן Aevi Genomic Medicine (לשעבר מדג'ניקס), שנסחרת בנאסד"ק בשווי 81 מיליון דולר, ו-Edge Therapeutics, ששוויה הנוכחי 26 מיליון דולר (אחרי שמנייתה נפלה בתחילת השנה בעקבות הפסקת ניסוי קליני מתקדם).

מנכ"ל סנטרקסיון, ג'פרי קינדלר,  גם הוא בעל ניסיון רב בתעשיית הפארמה, ובעברו היה מנכ"ל ענקית התרופות פייזר.