הסדר פשרה בין משפחת כוזהינוף ליזמים רוני מאנה וגיא בלושינסקי

תם ונשלם הסכסוך בין משפחת כוזהינוף למאנה וגיא בלושינסקי בנוגע לפרויקט מגדל בראשית בשכונת בבלי בת"א • במסגרת ההסדר משפחת כוזהינוף תשלם למאנה ובלושינסקי 8.5 מיליון שקל - זאת במקום 10 מיליון שקל שפסק ביהמ"ש המחוזי, שפסק דינו בוטל בהסכמת הצדדים

רוני מאנה / צלם: איל יצהר
רוני מאנה / צלם: איל יצהר

תם ונשלם הסכסוך בין משפחת כוזהינוף ליזמים רוני מאנה וגיא בלושינסקי בנוגע לפרויקט מגדל בראשית בשכונת בבלי בתל-אביב.

לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב (השופטת לימור ביבי) פסק בחודש יולי האחרון כי על האחים יעקב ומרדכי כוזהינוף לשלם למאנה ובלושינסקי 10 מיליון שקל פיצוי על כך שבחרו לא לקיים את הסכם השותפות שחתמו עם האחרונים בנוגע לפרויקט בבלי; היום (ב') מתברר כי הצדדים הגיעו לפשרה שזכתה לתוקף של פסק דין מבית המשפט העליון (הרשמת שרית עבדיאן).

במסגרת הסדר הפשרה הוסכם בין הצדדים, בין השאר, כי פסק דינה של השופטת ביבי יבוטל "במלואו", לרבות כל הקביעות עובדתיות שהיו בעניינם של בעלי הדין, ובכלל אלה קביעות עובדתיות שהופנו אישית לבעלי הדין.

בכל הקשור לפיצוי שיקבלו היזמים ממשפחת היהלומנים, הוסכם על הצדדים כי במקום 10 מיליון שקל שנקבעו על-ידי בית המשפט המחוזי, יעבירו משפחת כוזהינוף למאנה ובלושינסקי כ-8.5 מיליון שקל בסך-הכול.

סכום זה יחולק בדרך הבאה: 2.5 מיליון שקל יועברו ל"יוליאן חברה לנדל"ן", 3 מיליון שקל יועברו לרוני מאנה, ו-3 מיליון שקל נוספים יועברו לגיא בלושינסקי. עוד הוסכם על הצדדים כי תמורת התשלום שיועבר למאנה ובלושינסקי, יוותרו השניים על כל זכות שהייתה להם בפרויקט בראשית.

בנוסף ואולי בשביל להשאיר את "הדם הרע" שהיה בין הצדדים במסגרת ההליך המשפטי, הוסף להסדר הפשרה סעיף, בגדרו איחלו מאנה ובלושינסקי למשפחת כוזהינוף "הצלחה בפרויקט שלהם מגדלי בראשית".

פרויקט מגדלי בראשית

משפחת כוזהינוף מקדמת בשנים האחרונות את פרויקט "מגדלי בראשית". כיום הפרויקט נמצא בשלב החפירה והדיפון, כאשר עבודות הבנייה של המגדל צפויות להתחיל בחודשים הקרובים ולאחר קבלת היתר הבנייה. הפרויקט, שצפוי לקום על הריסות גבעת עמל ב', עתיד להתנשא לגובה כ-156 מטר (44 קומות) ויכלול 174 יחידות דיור.

יצוין כי במתחם גבעת עמל ב' עדיין יושבות מספר משפחות, אשר עניינן נדון בבית המשפט, כאשר אחת מהן (אשר פרטיה שמורים במערכת) יושבת במתחם שעתיד להתפנות על-ידי משפחת כוזהינוף.

הקשר בין מאנה ובלושינסקי לבין משפחת כוזהינוף החל בשנת 2013 עם חתימתם על הסכם, אשר כל אחד מן הצדדים קרא לו בשם אחר. כך, מאנה ובלושינסקי התייחסו אליו כאל "הסכם שותפות", ואילו בני משפחת כוזהינוף התייחסו אליו כאל "הסכם מסגרת". כעת, לאחר סכסוך ארוך בשנים וניהול הליך משפטי בבית המשפט המחוזי, הגיעו הצדדים להסכמות האמורות.

לדברי משפחת כוזהינוף, "תם ונשלם הסכסוך בין משפחת כוזהינוף לרוני מאנה וגיא בלושינסקי. בית המשפט העליון קיבל את הערעור ואימץ את הסכם הפשרה. משפחת כוזהינוף ממשיכה כעת במלוא המרץ בהמשך השיווק וסיום עבודות החפירה והדיפון של מגדל בראשית בשכונת בבלי בתל-אביב".