זינוק של 85% בשבוע: מניית סקיוריטי מאטרס מטפסת באוסטרליה בעקבות הגשת בקשה לפטנט

חברת Security Matters, מפתחת הטכנולוגיה מישראל ש"מסמנת" מוצרים, דיווחה על הגשת בקשה בארה"ב לרישום פטנט לטכנולוגיה שפיתחה לגילוי חלקיקי פלסטיק בחקלאות • המניה, שהונפקה בדיוק לפני שבוע בבורסת אוסטרליה, זינקה היום ביותר מ-32% והשלמה עלייה שבועית של 85%

סידני, אוסטרליה  / צילום: shutterstock אס.איי.פי קריאייטיב
סידני, אוסטרליה / צילום: shutterstock אס.איי.פי קריאייטיב

לפני שבוע בדיוק הונפקה החברה הישראלית סקיוריטי מאטרס (Security Matters) בבורסה של אוסטרליה, ומאז מניית החברה זינקה ב-85%, מתוך זה עלייה של 32.1% רק היום.

המסחר היום במניה התנהל במחזור גדול ובסיום יום המסחר ננעל מחיר המניה על 37 סנט, לעומת מחיר ההנפקה שהיה 20 סנט. השווי הנוכחי של סקיוריטי מאטרס עומד על כ-27 מיליון דולר אוסטרלי, שהם 71 מיליון שקל.

סקיוריטי מאטרס פיתחה והתחילה למסחר טכנולוגיה ש"מסמנת" מוצרים שונים (מוצקים, נוזלים או גז), במטרה לעקוב אחריהם בשרשרת האספקה או להבטיח את המקוריות שלהם. העלייה במניה היום הגיעה לאחר שהחברה דיווחה לבורסה האוסטרלית על הגשת בקשה בארה"ב לרישום פטנט לטכנולוגיה שפיתחה, לגילוי חלקיקי פלסטיק בתעשיית החקלאות.

בחברה ציינו כי הטכנולוגיה תשמש לסימון פלסטיק ומוצרים חקלאיים כמו רשתות וחבילות, והוסיפו כי הטכנולוגיה מזהה את מקור וסוג הפלסטיק על הגידול החקלאי.

"אני שמח לדווח לשוק שהגשנו את הבקשה לרשם הפטנטים, במטרה לסייע לניקוי תעשיית החקלאות", מסר חגי אלון, מייסד משותף ומנכ"ל סקיוריטי מאטרס. "זיהום פלסטיק בחוות ובחקלאות הוא סוגיה גלובלית, ואנחנו עובדים קשה על מנת להפחית ואף למנוע זאת".

החברה השלימה בשבוע שעבר גיוס של 6 מיליון דולר אוסטרלי (כ-15.5 מיליון שקל), והצטרפה ל-17 חברות ישראליות שכבר נסחרו קודם לכן בבורסה האוסטרלית. משרד עו"ד אפיק ושות' ליווה את ההנפקה, ורואי החשבון של החברה בהנפקה היו BDO