הנציבות האירופית דחתה את תקציב איטליה ל-2019

בנציבות דורשים כי ממשלת איטליה תגיש טיוטת תקציב חדשה בתוך שלושה שבועות • "הממשלה האיטלקית פועלת במודע ובאופן פתוח כנגד ההתחייבויות שלה" • התקציב שהוגש מגדיל את גירעון המדינה ב-2.4%

ג'וזפה קונטה, ראש ממשלת איטליה / צילום: רויטרס
ג'וזפה קונטה, ראש ממשלת איטליה / צילום: רויטרס

הנציבות האירופית דורשת מהמחוקקים באיטליה להגיש טיוטת תקציב חדשה. בתגובה להחלטת הנציבות, תשואות אג"ח ממשלת איטליה מטפסות. כך, התשואה על איגרות החוב של ממשלת איטליה ל-10 שנים מטפסות ל-2.21%.

האיבה בין רומא ובריסל התחזקה בשבועות האחרונים משום שטיוטת התקציב של הממשלה האיטלקית ל-2019 משקפת הגדלת גירעון המדינה ב-2.4%. הממשל האיטלקי הקודם הבטיח הגדלת גירעון של 0.8% בלבד. 

בהודעה לעיתונות, אמר סגן הנשיא של הנציבות האירופית ואלדיס דומברובסקיס כי לא הייתה אלטרנטיבה אחרת חוץ מלדחות את ההצעה של איטליה. הוא ציין כי לאיטליה יש עכשיו שלושה שבועות כדי להגיש הצעה אחרת לתקציב. "למרבה הצער, ההבהרות לא היו משכנעות מספיק כדי לשנות את המסקנות המוקדמות שלנו לגבי אי ציות חמור במיוחד", אמר דומברובסקיס. "הממשלה האיטלקית פועלת במודע ובאופן פתוח כנגד ההתחייבויות שלה". 

בנציבות חוששים כי התוכנית הפיסקלית של איטליה תפגע בהמשך הורדת החוב של המדינה - שהוא השני בגודלו מבין מדינות גוש האירו ועומד על 2.3 טריליון אירו.