קריסה חלקית בבניין שעובר תמ"א 38 בקריית ביאליק

מדובר באגף הדרומי של בניין בן 3 קומות, שבו מתגוררות 9 משפחות, ברחוב קרן היסוד בקריית ביאליק • אחרי בדיקת מהנדס בניין, 6 משפחות הורשו לחזור

בניין שעובר תמ"א 38 בקריית ביאליק / צילום: עיריית קריית ביאליק
בניין שעובר תמ"א 38 בקריית ביאליק / צילום: עיריית קריית ביאליק

חלק מבניין מגורים בקריית ביאליק שעובר חיזוק במסגרת תוכנית המתאר לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה (תמ"א 38) קרס הלילה חלקית. הבניין ממוקם ברחוב קרן היסוד בעיר. 

מעיריית קריית ביאליק נמסר הבוקר כי: "הלילה בסביבות 1:30 קרס האגף הדרומי של בנין בן 3 קומות ברחוב קרן היסוד בקריית ביאליק. בבניין מתגוררים 9 משפחות. הבניין נמצא כעת בתהליך בניה וחיזוק של מת"א 38. ראש העיר, אלי דוקורסקי הגיע מיידית למקום יחד עם מהנדס העיר ומנהל אגף הרווחה. העירייה דאגה לשכן את דיירי הבניין שדירתם נפגעה במלון. לאחר בדיקת מהנדס בנין, ניתן אישור ל-6 דיירים לחזור לדירותיהם".

בניין שעובר תמ"א 38 בקריית ביאליק / צילום: עיריית קרית ביאליק
 בניין שעובר תמ"א 38 בקריית ביאליק / צילום: עיריית קרית ביאליק

ישראל אסל, עו"ד היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, מסר היום כי: "אירוע קריסת חלק ממבנה שבו בוצעה עבודות חיזוק מבנה במסגרת תמ"א 38 בקרית ביאליק מלמדת עד כמה פרוץ תחום הבטיחות בעבודה בפרויקטים של תמ"א 38. זו גם הסיבה שמידי שנה נהרגים פועלי בניין רבים במסגרת עבודתם בפרויקטים של תמ"א 38, ונזכיר את שמם של חלק מהם, עלי חטיב ז"ל שנהרג בפרויקט תמ"א באשדוד, מוחמד תאיה ז"ל נהרג בפרויקט תמ"א ברעננה ולפני כשבוע ימים התחשמל למוות מוחמד שואהנה ז"ל מג'לג'וליה בפרויקט תמ"א ברחוב הפרטיזנים בהרצליה. הפורום למניעת תאונות עבודה קורא לרשויות המקומיות, למלא אחר חובתן הקבועה בסעיף 236 לפקודת העיריות, וגם כחלק מחובתן הכללית לשמירה על ביטחון שלום הציבור, להורות למפקחי הועדות המקומית לתכנון ובנייה להוציא צווי הפסקת עבודה  לקבלנים שאינם ממלאים אחר הוראות הבטיחות, כמו כן, על הועדות המקומיות לדרוש במסגרת תנאי למתן היתר הבנייה, שעבודות לחפירה מתחת לבניין קיים יבוצעו אך ורק בליווי מהנדס שנוכח באתר בזמן החפירה וזאת כדי למנוע הישנות מקרים כמו זה שאירע היום בקרית ביאליק".

גם ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית התייחסו למקרה בקריית ביאליק. חיים אביטן, ראש הרשות, אמר היום כי:"המקרה המדובר מהווה סכנת חיים של ממש. יסודות המבנים הללו, שנבנו לפני כמחצית המאה אינם עמידים במידה מספקת, ומסיבה זו אנו פועלים מאז הקמת הרשות לקידום נרחב יותר של תהליכי תמ"א 38 מסוג 2 שנועדו להריסה ולבנייה מחדש, על פני קידום תהליכי תמ"א 38 מסוג 1 שנועדו לחיזוק בלבד. ההתחדשות העירונית היא ההזדמנות שלנו לחדש את המבנים הישנים מיסודם, כדי להבטיח את בטיחותם של התושבים ולמנוע מקרים כאלה".