מניית נאוויטס מזנקת בעקבות סיום מוצלח לקידוחי הפיתוח בפרויקט בקסקין

יחידת ההשתתפות של נאוויטס פטרוליום משלימה קפיצה של כ-16% בשלושה ימי מסחר • השותפות דיווחה הבוקר כי מפעילת פרויקט בקסקין במפרץ מקסיקו, LLOG, הודיעה על סיום מוצלח של עבודות ההשלמה להפקה של קידוח הפיתוח השני • שוויה של השותפות מגיע בעקבות הקפיצה של הימים האחרונים לכ-572 מיליון שקל

גדעון תדמור / צילום: נאוויטס
גדעון תדמור / צילום: נאוויטס

יחידת ההשתתפות של נאוויטס  פטרוליום, שאותה מוביל גדעון תדמור, זינקה הבוקר (א') בכ-9% ומשלימה קפיצה של כ-16% בשלושה ימי מסחר.

השותפות, שעוסקת באיתור ופיתוח נכסי נפט וגז בצפון אמריקה, פרסמה הבוקר כי מפעילת פרויקט בקסקין במפרץ מקסיקו, LLOG, דיווחה על סיום מוצלח של עבודות ההשלמה להפקה של קידוח הפיתוח השני, ובכך על השלמת חלקן העיקרי של עבודות תכנית הפיתוח המאושרת, לקראת הפקת הנפט בפרויקט.

בתגלית בקסקין, שנאוויטס מחזיקה בכ-7.5% מהזכויות בה, יש כ-515 מיליון חביות נפט. בעקבות השלמת קידוחי הפיתוח, שכללו ביצוע של מבחני הזרמה, בהם הופק בהצלחה נפט מכל השכבות שהושלמו להפקה בפרויקט, יוכלו השותפות בפרויקט להמשיך להתקדם לקראת תחילת הפקה, הצפויה באמצע 2019. עד כה הושקעו כ-70% מתוך התקציב בפרויקט, בהתאם לתוכניות המוקדמות.

העבודות שנותרו עד לתחילת ההפקה בפרויקט כוללות ביצוע התאמות לפלטפורמת ההפקה והתקנת ציוד ההפקה וההולכה התת ימי שנרכש לצורך הפרויקט. קצב ההפקה הצפוי בפרויקט הינו כ-30,000 חביות נפט ביום (כ-11 מיליון חביות בשנה).

השותפים המרכזיים הנוספים בפרויקט בקסקין הם חברת הנפט הגדולה רפסול וקרנות הפרייבט אקוויטי המובילות בלקסטון וריברסטון.

שוויה של שותפות נאוויטס פטרוליום מגיע בעקבות הקפיצה של הימים האחרונים לכ-572 מיליון שקל. מאז החלה להיסחר בבורסה לפני קצת יותר משנה רשמה יחידת ההשתתפות קפיצה של יותר מ-140%.

נאוויטס, שגייסה בקיץ 2017 כ-530 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ויחידות השתתפות, מתמקדת בחיפוש ובאיתור של פרויקטים בעולם, וכן בפיתוח רישיונות קיימים במפרץ מקסיקו, ובביצוע עבודות ראשוניות לעיבוד המידע לגבי הרישיונות הללו.

שתי סדרות האג"ח שהונפקו לצורך רכישת הזכויות בפרויקט בקסקין (נאוויטס מימון א' וב') נסחרות כיום בתשואות של 6.2%-6.9% לאחר שרשמו עלייה של כ-20% בשנה האחרונה.

נכון להיום, השותפות היא בעלת זכויות ב-12 פרויקטים, הכוללים 20 זיכיונות לקידוח ולחיפוש נפט וגז טבעי בארה"ב, במימיו של מפרץ מקסיקו, דרומית לחופי מדינות טקסס ולואיזיאנה, וכן בתוך היבשה במדינת לואיזיאנה.

כמו כן, לשותפות רישיון אקספלורציה בים, באזור ניופאונדלנד הנמצא במזרח קנדה. חלקה בכלל התגליות שבהן היא מחזיקה עומד על כ-112 מיליון חביות, בשווי נוכחי של כ-7.5 מיליארד דולר (לפי מחיר של כ-67 דולר לחבית נפט "מתוק").

בנאוויטס שולט תדמור יחד עם חנן רייכמן (המשמש כמנכ"ל החברה), קובי כץ וחנן וולף. עם המשקיעים בשותפות נמנים אודי רקנאטי, גיל אגמון, אבינעם פינקלמן, ישראל גורן, צבי ברק, דניאל חוסידמן וקרנות ההשתלמות למורים.

תדמור ציין כיום כי "הביצוע המהיר והאיכותי של קידוחי הפיתוח של בקסקין על ידי LLOG, שהינם אבן הדרך המשמעותית ביותר בפיתוח הפרויקט, מהווים עדות ליכולותיה המקצועיות הגבוהות של המפעילה. ההפקה המסחרית הצפויה בקרוב בפרויקט תייצר תזרים מזומנים חזק בנאוויטס".