נשיא ברזיל הודיע בפייסבוק: מעבירים את השגרירות לירושלים

בעשור האחרון, יחסי ישראל עם ברזיל היו מוגבלים בשל עוינות בין הממשלים • בולסונארו הבטיח להעביר את השגרירות לירושלים במהלך קמפיין הבחירות שלו • "אנחנו מתכוונים להעביר את השגרירות הברזילאית מתל אביב לירושלים. ישראל היא מדינה ריבונית ואנחנו מכבדים אותה", כתב נשיא ברזיל הנבחר

ז’איר בולסונארו. מעולם לא עשה משהו ראוי לציון / צילום: Gettyimages/Anadolu
ז’איר בולסונארו. מעולם לא עשה משהו ראוי לציון / צילום: Gettyimages/Anadolu

הנשיא הנבחר של ברזיל, ז'איר בולסונארו, הודיע הערב (ה') בעמוד הפייסבוק שלו שברזיל תעביר את שגרירותה לירושלים.

"כאמור כפי הבטחת הקמפיין, אנחנו מתכוונים להעביר את השגרירות הברזילאית מתל אביב לירושלים. ישראל היא מדינה ריבונית ואנחנו מכבדים אותה", כך כתב בולסונארו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא בשעה זו בפגישות בילטרליות בבולגריה וחשף שם בהצהרות לצידו של ראש מנשלת בולגריה בויקו שישראל היא זו שחשפה מספר ניסיונות איראניים לבצע התקפות טרור על אדמת אירופה, בין השאר גם הגילוי אתמול על סיכול פיגוע בדנמרק.

באשר להעברת השגרירות הברזילאית אין פרטים כרגע, אולם מדובר בצעד בעל השלכות מרחיקות לכת. ברזיל היא הכלכלה השמינית בעוצמתה בעולם. היחסים עם ברזיל היו מוגבלים בעשור האחרון בשל עוינות בין הממשלים.

לצעד של הברזילאים עשויה להיות השפעה גדולה על מדינות נוספות ברחבי העולם כמו גם שיפור הקשרים הכלכליים והעסקיים בין המדינות.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, התייחס להודעת נשיא ברזיל המיועד על כוונתנו להעביר את השגרירות לירושלים: "עידן חדש מתחיל ביחסיים המדיניים והכלכליים בין ישראל לבין המדינה הגדולה ביותר בדרום אמריקה. מחכים לך בירושלים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי הוא "מברך את ידידי נשיא ברזיל הנכנס, ז'איר בולסונארו, על כוונתו להעביר את שגרירות ברזיל לירושלים. זהו צעד היסטורי, נכון ומרגש!".