דיווח: ישראל וחמאס הגיעו להסכם הסדרה בתיווך מצרי

עיתון "אל-קודס" דווח כי הצדדים הגיעו להסכם שיכלול את פתיחת המעברים, סיוע הומניטרי והעברת כספים ודלק קטארי לרצועה בתמורה לרגיעה ברצועת עזה • עוד דווח כי ההסכם אינו שלם והצדדים הסכימו על נוסחת "שקט מול שקט" כפי שהיה ב-2014

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפגישה במנהטן / צילום: אבי אוחיון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפגישה במנהטן / צילום: אבי אוחיון, לע"מ

עיתון "אל-קודס" המזרח ירושלמי דיווח אמש (ו') כי ישראל וחמאס הגיעו להסכם הסדרה בתיווך מצרי על רגיעה ברצועת עזה. על פי המקורות הפלסטיניים, לא מדובר בהסכם הסדרה מעשי ושלם. הצדדים סיכמו על נוסחה של "שקט מול שקט" על בסיס ההסכם בשנת 2014 שהושג גם הוא בתיווך מצרי ובהסכמת כל הפלגים.

ההסכם כולל את פתיחת המעברים לרצועת עזה באופן קבוע כאשר "לישראל יש את הזכות למנוע כניסת חומרים שיכולים להשפיע על ביטחונה", לדבריהם. עוד יכלול ההסכם את הרחבת אזור הדיג לתשעה מיילים ואחרי תקופת רגיעה מתמשכת להגדיל ל 12 מיילים ימיים ותמיכה בפרויקטים הומניטריים לשיפור תנאי החיים ברצועה.

עוד דווח כי ישראל תאפשר כניסת דלק תעשייתי עבור תחנת החשמל במקביל לפתרון המשבר עם הרשות הפלסטיני, תוך תשלום מס או הגעה לנוסחה של הנחה. זאת עד למסירת האחריות על הרצועה לממשלת הרשות שתהיה באופן הדרגתי, בפתרון תיק הפיוס ועד לפתרון כל התיקים התקועים.

ההסכם יכלול גם את התחייבות קטאר לתשלום כספים למשך שלושה עד שישה חודשים עבור פקידי ממשלת עזה. המקורות הבהירו כי תשלום כספים אלה יהיה בהשגחה של ישראל, האו"ם ועם אפשרות שיתוף הרשות הפלסטינית במידה ותסכים לכך.

עוד נכתב בדיווח כי הקבינט המדיני-ביטחוני בישראל יתכנס כבר ביום ראשון הקרוב לדון באישור ההצעה המצרית, כולל אישור המענק הקטארי בפיקוח ישראל והאו"ם בתמורה לרגיעה. המקורות ציינו, כי נשיא מצרים, עבד אל-סיסי, ידון עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך פגישתם בשארם א-שיח בנושא זה כדי להבטיח את תהליך הפיוס.