פגישה בין רה"מ נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין - לא כרגע

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ייסע לוועידת השלום בפריז בשבוע הבא, בין השאר על רקע אי-ההצלחה לתאם פגישה בינו לבין נשיא רוסיה • החלטה סופית תתקבל בימים הקרובים

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ייסע לוועידת השלום בפריז בשבוע הבא, בין השאר על רקע אי-ההצלחה לתאם פגישה בינו לבין נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. החלטה סופית תתקבל בימים הקרובים.

מאז הפלת המטוס הרוסי על-ידי אש נ"מ סורית בספטמבר 2018, מנסה נתניהו לקבוע פגישה עם פוטין, אך ללא הצלחה. 15 אנשי צוות רוסיים נהרגו בהפלת המטוס, והרוסים מיהרו להאשים את ישראל, שבכך שמטוס ישראלי חמק מאש הנ"מ, תוך שהאש מתבייתת על המטוס הרוסי. מפקד חיל האוויר, עמירם נורקין, מיהר לצאת לרוסיה כדי להציג בפני מקביליו את ממצאי תחקיר חיל האוויר, אך הרוסים דחו את רוב הממצאים.

כשבוע לאחר האירוע שוחח נתניהו עם פוטין בטלפון וחזר על כך שממצאי תחקיר חיל האוויר היו מדויקים. בשיחות סגורות אמר נתניהו כי הרוסים איבדו 15 אנשי צבא, וכי עריכת פגישה בטווח המיידי היא רגישה.

לקראת הכנס הבינלאומי בפריז, אליו הוזמן נתניהו, הוא ניסה לתאם פגישה עם פוטין, והודעה על נסיעתו לפריז כבר נשלחה. כעת מסתבר שיש קושי לתאם את הפגישה. בין השאר טוענים בלשכת ראש הממשלה כי לבקשת הצרפתים, המנהיגים מתבקשים שלא לקיים פגישות צד.

גם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע אתמול (ב') כי לא יקיים פגישה עם פוטין בשולי הוועידה בפריז. השניים מתוכננים להיוועד בפסגת ה-G20 בארגנטינה בסוף חודש נובמבר.