עובדי נס בעיריית ירושלים מצטרפים לשביתה של עובדי החברה

עובדי נס בעיריית ירושלים הצטרפו לשביתה של עובדי נס בבית החולים הדסה אחרי שהנהלת החברה ניסתה לעצור את ההשבתה בכוח • שלושה מראשי השובתים קיבלו זימונים לשיחות שימוע מחר

עובדי נס טכנולוגיות המוצבים בבית חולים הדסה / צילום: דוברות ההסתדרות
עובדי נס טכנולוגיות המוצבים בבית חולים הדסה / צילום: דוברות ההסתדרות

המשבר בין עובדי נס להנהלה מחריף הבוקר, כשלשביתת עובדי המחשוב של נס בבית החולים הדסה מצטרפים עובדי נס בעיריית ירושלים. זאת בעקבות צעדים שנקטה הנהלת נס בניסיון לעצור את ההשבתה בכוח: שלושה מראשי השובתים קיבלו זימונים לשיחות שימוע מחר (ה'), והם סולקו מבית החולים הדסה על ידי אנשי אבטחה וכרטיסי העובד שלהם נלקחו - כך אומר ל"גלובס" אחד מראשי ועד העובדים, רענן כהן. כמו כן הכניסה הנהלת נס מספר טכנאים קבלנים במטרה להתגבר על נזקי השביתה אולם הם מתקשים לעמוד בעומס הרב שנוצר. לטענת העובדים נס סוגרת קריאות לטיפול מבלי באמת לטפל בהן רק כדי לעמוד ביעדים מול הדסה ולא להסתכן בקנסות.

בתוך כך, ההשבתה בעיריית ירושלים גורמת כבר לנזקים ולפי המדווח כעת נפלה מערכת התקשורת הפנימית בעיריית ירושלים ובמרכזיית העירייה הטלפונית נרשמים שיבושים קשים.

משרדי עובדי נס בעיריית ירושלים ריקים / צילום: ההסתדרות
 משרדי עובדי נס בעיריית ירושלים ריקים / צילום: ההסתדרות

כשבועיים לאחר שעובדי נס טכנולוגיות (NESS) בבית החולים הדסה בירושלים החלו בצעדים ארגוניים, הצטרפו אליהם הבוקר כ-80 עובדי נס בעיריית ירושלים. העובדים פתחו בשביתה מלאה בשיתוף ובגיבוי ארגון עובדי העירייה. כחלק מהשביתה לא ניתנים שירותי מחשוב, תמיכה, מערכות מידע ותקשורת לכל העירייה ויחידותיה השונות.

השביתה החלה במחאה על תנאי העבודה הירודים במתחם המחשוב בעירייה וסירובה של הנהלת נס לפתור את הסוגיה. בין היתר העובדים מועסקים בקומת מרתף בתנאי צפיפות קשים. בנוסף לכך הצעדים החלו על רקע ניסיונה של הנהלת נס לפגוע באחת ממובילות המאבק וחברת הוועד - והיא זומנה לשימוע לפני פיטורים שיערך מחר.

במקביל, נמשכת מזה למעלה משבועיים וחצי השביתה של עובדי נס באתר בית החולים הדסה, על רקע הסירוב של נס להשוואת תנאים לעובדי המנהל והמשק בבית החולים. לדברי העובדים, הנהלת נס מסרבת באופן מוחלט להשיב לתביעות העובדים במשא ומתן שמתנהל בין הצדדים. עד כה זמני ההמתנה בהדסה לתמיכה טלפונית למחשוב מתארכים עם מאות קריאות לטכנאים מטופלות, פיתוחים במערכות הופסקו ולא ניתנות הרשאות ברשת המחשבים. העובדים מדגישים כי פעולות מצילות חיים לא נפגעות.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות יקי חלוצי, אומר ל"גלובס": "הם הולכים על הראש של שלושה חברי ועד מובילי שביתה בהדסה ועיריית ירושלים. הטקטיקה שלהם זה 'לכרות את ראש הנחש'. שינסו".

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דניאל בונפיל הגיע הבוקר לעיריית ירושלים להביע תמיכה בעובדי נס ואמר: "ההסתדרות תומכת ומגבה באופן מלא את עובדי נס במאבקם על תנאי העסקה ראויים ומכבדים. הנהלת נס מנסה בכל הכוח לסכל את התארגנות העובדים בהסתדרות באמצעות הפחדות וניסיונות לפטר את ראשי ההתאגדות, אך אנו לא נוותר וניאבק יחד עם העובדים על עתידם התעסוקתי".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה אינה צד בסכסוך זה, והיא מצפה מחברת נס המספקת שירותי מחשוב לעירייה לטפל בסוגיה ולשמור על רציפות השירות שהיא מחוייבת לה".

מבית החולים הדסה נמסר כי "הנהלת הדסה אינה צד בסכסוך העבודה שהתגלע בין עובדי חברת נס לבין ההנהלה שלה. עם זאת, הדסה לא מוכנה להיות בת ערובה במסגרת הסכסוך ולא תסכים לפגיעה בפעילות בית החולים האמורה להבטיח את בטיחות החולה ושמירה על חייו. הדסה ביקשה מחברת נס להחליף עובדים הפוגעים בעבודה השוטפת היומיומית, זאת כזכות העומדת לה כחלק מהחוזה שנחתם מול החברה".

מחברת נס לא נמסרה תגובה עד עתה.