סין מאשימה: ארה"ב הפרה את חוקי ארגון הסחר העולמי

הטענה הגיעה בתגובה להחלטת ארה"ב לנתק יצרנית שבבים סינית מספקיות בארה"ב, בעקבות טענות לפיהן גנבה קניין רוחני מחברה אמריקאית • אלא שלדברי סין, המטרה האמיתית של הצעד של ארה"ב היא לשמר את המונופול של החברות האמריקאיות בתחום

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / רויטרס

פעולותיה של ארה"ב הפרו את חוקי ארגון הסחר העולמי - כך טענה סין בפני הארגון בפגישה שנערכה אתמול (ג'). הטענה הגיעה בתגובה להחלטת ארה"ב לנתק יצרנית שבבים סינית מספקיות בארה"ב, בעקבות טענות לפיהן גנבה קניין רוחני מחברה אמריקאית. אלא שלדברי סין, המטרה האמיתית של הצעד של ארה"ב היא לשמר את המונופול של החברות האמריקאיות בתחום.

בחודש שעבר מחלקת הסחר האמריקאית הוסיפה את היצרנית Fujian Jinhua, המגובה על-ידי הממשלה הסינית, לרשימת החברות שלא יכולות לקנות רכיבים, תוכנה או סחורה טכנולוגית מחברות אמריקאיות. הפעולה ננקטה לאחר שמיקרון, יצרנית אמריקאית של שבבי זיכרון, האשימה את פוג'יאן ג'ינווה ואת שותפתה הטייואנית United Microelectronics Corp בכך שגנבו עיצובי שבבים שלה, ותבעה אותן על כך בבית משפט בקליפורניה. בתגובה, שתי החברות תבעו בחזרה את מיקרון בסין, שם בתי המשפט צידדו בהן והחרימו מספר סוגים של שבבים של מיקרון בסין.

ברויטרס דווח כי במהלך הפגישה עם ארגון הסחר העולמי בכיר סיני אמר כי "אנחנו רואים את ההאשמות כלא מוצדקות ומתנגדים נחרצות לכך שמניחים מראש שהחברות שלנו אשמות". לדברי הבכיר, פוג'יאן ג'ינווה עדיין לא התחילה בתהליך ייצור, ורחוקה מלהוות איום על יצרניות בארה"ב. בכיר אמריקאי סירב לבקשת התגובה של רויטרס לדברים.