בלומברג: Gett מחפשת קונה כדי להתמודד עם התחרות מחו"ל

לפי מקורות שמכירים את המגעים, כך פורסם באתר בלומברג, החברה עוסקת במשא ומתן בין השאר עם חברות מוניות מקוונות אחרות • ב-2016 השקיעה קבוצת פולקסוואגן בגט 300 מיליון דולר במזומן ללא הצטרפות של משקיעים קודמים, כשחיפשה דרך להתמודד עם האתגר שהציבו החברות אובר וליפט

מונית גט טקסי / צילום: : רונן בוידק
מונית גט טקסי / צילום: : רונן בוידק

חברת Gett הישראלית, שמפעילה אפליקציית מוניות, מחפשת קונה, כך עולה מדיווח בסוף השבוע באתר בלומברג. לפי הידיעה, החברה, ששווייה הוערך בעבר ב-2 מיליארד דולר, מקיימת תהליך התמחרות בין קונים פוטנציאליים, במטרה להתמודד עם יריבותיה בשוק העולמי. לפי מקורות שמכירים את המגעים, החברה עוסקת במשא ומתן בין השאר עם חברות מוניות מקוונות אחרות. גט עשויה להימכר בשלמותה, למכור את הפעילות העסקית שלה במקומות מסוימים בעולם להוציא ישראל, או לבצע עסקאות מסוגים נוספים.

מחברת גט נמסר: גט נימצאת על מסלול גידול ברור לקראת רווחיות גלובאלית, כולל ארה"ב, במחצית הראשונה של 2019, ועל כן זה לא צריך להפתיע שגט עשויה לקבל הצעות רכש מבחוץ משותפים אסטרטגיים.

המשקיעה הגדולה והאסטרטגית בגט היא חברת פולקסווגן הגרמנית. ב-2016 השקיעה קבוצת פולקסוואגן בגט 300 מיליון דולר במזומן ללא הצטרפות של משקיעים קודמים, כשחיפשה דרך להתמודד עם האתגר שהציבו החברות אובר וליפט. ברקע הדברים של המהלך הנוכחי נמצאת ככל הנראה ההתקררות של מערכת היחסים עם פולקסווגן. לפני כמה חודשים תכננו בגט לגייס כ-500 מיליון דולר אבל בפולקסווגן העדיפו שלא להשתתף בגיוס. באותו שלב דובר על מגעים עם ענקית האנרגיה האמריקאית Shell, שהשקיעה כבר בישראל במספר חברות. בחודש שעבר הודיעה פולקסווגן העולמית על הקמת מיזם שיתוף רכב עם מובילאיי מבלי שחברת גט נכללת בפרויקט.

Gett מחפשת כיוון? "החברה הישראלית מעוניינת להימכר"
 Gett מחפשת כיוון? "החברה הישראלית מעוניינת להימכר"

גט ניצבת בפני תחרות קשה, בעוד משקיעים קיימים מצמצמים את החזקותיהם. אחד המשקיעים, חברת VOSTOK הציגה בדו"חות הכספיים את ערך המניות שלה, ששיקף ירידה של 14% לעומת הרבעון שלפניו, מה שהפחית את שווייה של גט ל-1.39 מיליארד דולר. גם פולקסווגן מצמצמת ככל הנראה את השקעתה בחברה והיא משקיעה כיום בפרויקט תחבורה שיתופי גרמני בשם Moia.

בחודש יולי השנה פורסמו דיווחים כי גט שוקלת יציאה מהשוק האמריקאי לנוכח התחרות העזה שהיא מתמודדת איתה, למרות ההשקעה הגדולה בהיקף 200 מיליון דולר, ברכישת חברת ג'ונו האמריקאית. גם המתחרות של גט מתמודדות עם קשיים - מכירותיה של אובר הצטמצמו דרמטית וההפסדים של ליפט גדלו משמעותית ברבעון האחרון. שתי החברות שוקלות לבצע הנפקת מניות לציבור (IPO) בתחילת השנה הקרובה.

גט הוקמה ב־2010 על ידי שחר וייסר ורועי מור. היא גייסה עד כה 700 מיליון דולר. היא פעילה ב-120 ערים בישראל, ארה"ב, רוסיה ובריטניה.