שרשרת מינויים ברשות המסים: מנהלת שע"מ חדשה, סמנכ"לית בכירה למס הכנסה ומנהל חדש ליחידת הדגל "יהלום"

ליאורה בן אפרים מונתה לתפקיד מנהלת שע"מ (שירות עיבודים ממוחשבים) • ורד עורקבי-חדד מונתה לתפקיד סמנכ"לית בכירה במס הכנסה • שלומי אסטרוגו זכה במכרז לתפקיד מנהל היחידה הארצית לחקירות ומאבק בפשיעה

 ערן יעקב / צילום: איל יצהר
ערן יעקב / צילום: איל יצהר

מנהל רשות המסים  ערן יעקב מצוי בעיצומו של הליך מינויים של בכירי הרשות. הממשלה אישרה השבוע את הצעת שר האוצר, משה כחלון, למנות את ליאורה בן אפרים לתפקיד מנהלת שע"מ (שירות עיבודים ממוחשבים) ברשות המסים. זאת, לאחר שוועדת האיתור לתפקיד מנהל שע"מ, בראשותו של ערן יעקב, המליצה על מינויה פה אחד לשר האוצר. בן אפרים תחליף את אייל הררי, שמשמש כממלא מקום מנהל שע"מ מזה כשנה.

בתפקידה החדש תצטרף בן אפרים להנהלה הבכירה של רשות המסים ותהיה אמונה על ניהול המערך הדיגיטלי שע"מ (שירות עיבודים ממוחשבים), יחידת ה-IT של הרשות המונה כ-500 עובדים, תוך אחריות על ייזום, פיתוח וניהול מכלול שירותי שע"מ על פי חזון ואסטרטגיית רשות המסים, לפיהם תפעל הרשות לגביית מסים יעילה ואפקטיבית, מקוונת ורב ערוצית והובלת תהליכים של שיפור השירות למשתמשים באמצעות רתימת טכנולוגיות מתקדמות לפיתוח שירותים ויישומים מקוונים.

התפקיד המאתגר יהיה אף מאתגר יותר תחת ניהולו של יעקב, היות ומאז כניסתו לתפקיד הכריז יעקב פעם אחר פעם כי הטכנולוגיה והמיחשוב הם מפרויקטי הדגל של הרשות בשנים האחרונות, ובכוונתו לשדרג את מערכות המידע והטכנולוגיה ברשות.

ליאורה בן אפרים, בת 56, בוגרת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במנהל עסקים מאותה אוניברסיטה. בן אפרים הגיעה לרשות מהמגזר העסקי, לאחר ששמשה בשנתיים וחצי האחרונות כמנמ"רית בנק אגוד. במסגרת תפקידה ניהלה את מערך מערכות המידע של הבנק והייתה אחראית על פיתוח ותפעול כל מערכות ושרותי המחשוב של הבנק ובכלל זה, הובלת התהליך האסטרטגי של החלפת מערכות המחשוב בבנק עד להחלטה על מכירת הבנק. קודם לכן שימשה בן אפרים במשך כשנתיים כמנהלת המגזר הפיננסי ב- TCS ישראל, שהיא חלק מתאגיד TATA ההודי ובכלל זה ניהלה פרויקט החלפת מערכות בנק יהב. בהודעה על מינויה נכתב, כי "לליאורה הרבה שנות ניסיון בניהול פרויקטים ומערכות טכנולוגיות ופיננסיות בבנק הפועלים".

המינוי של בן אפרים מצטרף לשורת מינויים בכירים בהנהלת הרשות ויחידותיה שבוצעו לאחרונה על ידי יעקב. כך לאחרונה מונתה ורד עורקבי-חדד לתפקיד סמנכ"לית בכירה במס הכנסה. עורקבי-חדד, רואת חשבון ושמאית מקרקעין בהשכלתה, שימשה בתפקידה האחרון כפקידת שומה רמלה והיא מחליפה בתפקיד את דוד מלכא שפרש לאחרונה משירות המדינה. בנוסף, הודיע מנהל רשות המסים על מינויו של שלומי אסטרוגו במכרז לתפקיד מנהל היחידה הארצית לחקירות ומאבק בפשיעה - יהלום. אסטרוגו, עורך דין ורואה חשבון בהשכלתו, שימש בתפקידו האחרון כראש מטה חטיבת החקירות.

עוד הודיע יעקב על שורת מינויים בכירים שנערכו במסגרת סבב רוטציה מקיף בין מנהלים בחידות הרשות, ובין היתר מינויו של קובי יהב לתפקיד גובה מכס נתב"ג; יהודה בן-דוד מונה לתפקיד גובה מכס חיפה; אופיר זילברמן מונה לתפקיד גובה מכס מעבר נהר הירדן וגשר אלנבי; אדית הרוש מונתה לתפקיד גובה מכס מעברים; זאב ציגלברג מונה לתפקיד גובה מכס מרכז; יוסי בן-ישי מונה לתפקיד מנהל המטה למניעת הברחת סמים והלבנת הון.

נטע סבח מונתה לתפקיד ממונה אזורית מע"מ פתח תקוה; רפאל גבאי מונה לתפקיד ממונה אזורי מע"מ תא 3; אורן בר מונה לתפקיד ממונה אזורי מע"מ חדרה; אהוד בבא מונה לתפקיד גובה מכס וממונה מע"מ ירושלים.

שמעיה סאלח מונה לתפקיד ממונה אזורי מע"מ תא 2; ואיריס בן דוד מונתה לתפקיד ממונה אזורית מע"מ תא 1.