חברת קאדנט של כת"ב השלימה גיוס של 40 מיליון דולר

חברת הביומד, שכלל ביוטכנולוגיה מחזיקה בה 16%, תשתמש בכספי הגיוס למימון ניסוי שלב II • החברה השלימה בהצלחה ניסוי שלב I בתרופה המיועדת לטיפול בהפרעות תנועה

חברת כלל ביוטכנולוגיה דיווחה אתמול (א') כי Cadent Therapeutics Inc (קאדנט), המוחזקת על ידי החברה בשיעור של כ-16% ומפתחת תרופות למחלות נפש ומוח, השלימה גיוס של 40 מיליון דולר. כמו כן הודיעה החברה כי השלימה ניסוי שלב I (בטיחות) בתרופה CAD-1883, המיועדת לטיפול בהפרעות תנועה מסוג SCA) spinocerebellar ataxias) ורעד ראשוני (רעד שאינו נובע ממחלת הפרקינסון), וכי התרופה נמצאה בטוחה למחלות אלה. בתקופה הקרובה תחל החברה בניסויי יעילות (שלב II) בשתי ההתוויות.

מניית כת"ב  לא הגיבה אתמול להודעה. החברה נסחרת לפי שווי של 507 מיליון שקל.

קאדנט היא אחת החברות אמרקיאיות שהתווספו לפורטפוליו של כת"ב כאשר מוזגה לתוכה פעילות חברת אקסס מדיקל בשליטת המיליארדר לן בלווטניק (שהוא גם בעל השליטה בכת"ב). החברות הנוספות הן ניאון שנסחרת היום בנאסד"ק וכן ודנטרה מתחום החיסונים לסרטן, ויחד הן מהוות את הפעילותה אמריקאית של כת"ב.

קאדנט מפתחת תרופות למחלות מוח ונפש, על בסיס מנגנון מוחי חדש שאין עבורו עדיין תרופות היום. לחברה הסכם רישיון עם חברת התרופות נוברטיס לפיתוח תרופה לטיפול בדיכאון. במסגרת ההסכם נוברטיס מממנת את פיתוח התרופה ומשלמת לקאדנט תשלומים מבוססי אבני דרך ותשלומים מבוססי מכירות בהיקף כולל שיכול להגיע עד 386 מיליון דולר, וכן תמלוגים ממכירות.

כמו כן מפתחת קאדנט את התרופה להתוויות שהוזכרו לעיל בתחום הפרעות התנועה, וכן תרופה לטיפול בירידה קוגניטיבית בחולי סכיזופרניה.

40 מיליון הדולר שגויסו אמורים לאפשר לחברה ביצוע של שלושה ניסויי שלב II כאשר ניסוי רביעי שהיא מתכננת לערוך מומן על ידי נוברטיס במלואו.