דור אלון של מוטי בן משה מציגה צמיחה של 24.4% ברבעון

את הרבעון השלישי סיימה החברה עם הכנסות נטו של 1.165 מיליארד שקל • ה-EBITDA גדל ב-4.2% ל-67.1 מיליון שקל • במהלך 9 החודשים הראשונים של השנה מחזור המכירות הכולל של חנויות הנוחותעלה ב-8% ל-785 מיליון שקל

מוטי בן משה / צילום:אניה בושמן
מוטי בן משה / צילום:אניה בושמן

חברת האנרגיה דור אלון, שבשליטת מוטי בן משה, סיימה את הרבעון השלישי של 2018 עם הכנסות נטו (בניכוי היטלים ממשלתיים) של 1.165 מיליארד שקל, המשקפות צמיחה של 24.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הצמיחה נבעה בעיקר מעליית מחירי הדלקים ומגידול במחזורי המכירות של חנויות הנוחות, וזאת למרות ירידה בכמויות הדלקים שנמכרו, בשל עיתוי חגי תשרי השנה ביחס לשנה הקודמת.

הרווח הגולמי נותר ברבעון השלישי כמעט ללא שינוי, ברמה של 229 מיליון שקל, בעוד שה-EBITDA (רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות) גדל ב-4.2% ל-67.1 מיליון שקל. הרווח הנקי המיוחס לבעלים של החברה דווקא ירד ב-15.9% ל-28.1 מיליון שקל, אולם זאת עקב אירועים חד-פעמיים שהשפיעו לטובה על תוצאות הרבעון המקביל, ובהם שערוך נדל"ן להשקעה של כ-5 מיליון שקל והכנסות מסים של כ-3 מיליון שקל, שנרשמו אשתקד.

ללא השפעות אלו היה הרווח הנקי הרבעוני גדל בכ-10%, וזאת למרות הפחתת מרווח השיווק והעלאת שכר המינימום. בסיכום החודשים ינואר-ספטמבר 2018 הוכפל הרווח הנקי של דור אלון ל-133 מיליון שקל, בין היתר בעקבות רווח של 77 מיליון שקל מעליית ערך נדל"ן. 

ממשיכה לפתח את פעילות הנוחות

בהתייחס לעלייה במחזורי המכירות של חנויות הנוחות, ציינה הנהלת דור אלון כי היא ממשיכה לפתח את פעילות החברה בתחום זה. בין היתר כלל הפיתוח של פעילות זו את הרחבת הרשת העירונית AM:PM, שפתחה לאחרונה שני סניפים חדשים ועתידה לפתוח שני סניפים נוספים בשבועות הקרובים, וכן באמצעות הרחבת שיתופי הפעולה עם קיבוצים ומושבים.

כך, נכנסה החברה לאחרונה לשותפות המפעילה את סופרמרקט "הדוכן" בגן שמואל. לדברי ההנהלה, הצמיחה בפעילות זו אמורה להביא לגידול ניכר במחזורי המכירות, שצפויים לחצות את הרף של 1 מיליארד שקל כבר השנה.

במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2018 מחזור המכירות הכולל של חנויות הנוחות (כלל הפורמטים) הסתכם לסך של כ-785 מיליון שקל, גידול של כ-8% בהשוואה לתקופה מקבילה. דור אלון נסחרה היום בבורסה לפי שווי של 795 מיליון שקל. ההון העצמי שלה הסתכם בסוף ספטמבר ב-924 מיליון שקל, וזאת לעומת 803 מיליון שקל נכון לסוף 2017.

יו"ר דור אלון, ישראל יניב, ציין שהקבוצה ממשיכה לפתח מנועי צמיחה בתחומי הקמעונות, האנרגיה והנדל"ן המניב, באופן שעשוי להקטין את משקל פעילות הדלק מכלל פעילויות החברה. "במקביל להשלמת ההקמה של תחנת הכוח סוגת שאנו מקימים בקרית גת, זכינו בקול קורא שפורסם על-ידי משרד האנרגיה להקמת תחנות תדלוק לכלי רכב בגז טבעי דחוס, ואנו בוחנים כעת את הכדאיות הכלכלית של הפרויקט".

מתקינה עמדות טעינה מהירות

היו"ר יניב הוסיף, כי "לאור העלייה הצפויה במספר כלי רכב המונעים חשמלית, גם בכבישי ישראל, נערכת דור אלון בהתאם. לאחרונה התקינה החברה עמדות טעינה חשמליות במתחם דור אלון שבכניסה לאילת, ובשבועות הקרובים מתכננת החברה להתקין עמדות טעינה מהירות נוספות בחלק ממתחמי דור אלון ברחבי הארץ".

מנכ"ל דור אלון, עודד בלום, מסר כי "הצעדים שאנו נוקטים במסגרת ההתמודדות עם ההפחתה הרגולטיבית במרווח השיווק המפוקח של בנזין 95 מחד והעלאת שכר המינימום מאידך, נושאים פרי, ויש להם ביטוי בשורת הרווח. לאחר מועד הדוח השקנו שני מתחמי תדלוק נוספים - בסמוך למתחם איקאה בקריית אתא ובקרני שומרון".

בלום הוסיף, כי "במקביל להרחבת הפעילות בתחום האנרגיה והפעילות הקמעונאית שלנו, אנו ממשיכים בקידום הפעילות הנדל"נית של החברה. אנו בוחנים את האפשרויות להשבחה של זכויותינו בפיתוח נכסי נדל"ן באזור התעשייה של הרצליה פיתוח, וכמו כן אנו מקדמים את הקמת פרויקט הנדל"ן בכפר סבא, בצמוד למתחם התדלוק שבבעלות החברה".

לדבריו, המתחם המסחרי "אלון עין שמר", אשר בבעלות חברה משותפת, פועל בתפוסה מלאה, והחל מהרבעון השלישי של 2018 המתחם מניב באופן מלא, כאשר ה-NOI (רווח מפעילות השכרה) השנתי הצפוי לחברה המשותפת מהמתחם המסחרי עומד על כ-17.5 מיליון שקל. נכון למועד הדוח שווי המתחם המסחרי, על בסיס הערכות שמאי, עומד על כ-235 מיליון שקל (לפי 100%), ולדברי בלום פועלת בימים אלו החברה המשותפת להגדיל את זכויותיה במתחם.