מיתוג מחדש | בלעדי

הצצה ראשונה: כך תראה רשת הפארם החדשה של שופרסל

כפי שנחשף ב"גלובס", שופרסל צפויה להשיק את רשת הפארמה ניו פארם תחת שם חדש: Be • בנוסף לסניפים הקיימים, אותם שופרסל מסבה בהדרגה למיתוג המחודש, היא תפתח גם כ-10 סניפים חדשים שירחיבו את הרשת לפריסה מוערכת של כ-70 חנויות

מיתוג בי
מיתוג בי

כמעט שנה אחרי שהשלימה את רכישת ניו פארם מידי קבוצת המשביר, צפויה שופרסל להשיק תחת שם חדש וקונספט חדש את רשת הפארם, שכפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", תקרא Be. הנה הצצה ראשונה ובלעדית לאיך זה הולך להראות. שופרסל בחרה עבור הלוגו Be בצבעים שונים לחלוטין מאלה שהיא מזוהה איתם או אלה שהיו מזוהים עם רשת ניו פארם, והוא צבוע בצבעי סגול לבן, עם כיתוב באנגלית בלבד.

ל"גלובס" נודע שופרסל תחל לשווק מוצרים תחת המותג הפרטי שייקרא Be, ויבודל במיתוג שלו מהמותג הפרטי של שופרסל. כל קטגוריה במותג הפרטי החדש תעשה שימוש בשם Be עם צירוף של שם הקטגוריה דוגמת BeFresh למוצרי סבון או טיפוח.

סבון במיתוג של BE
 סבון במיתוג של BE

בנוסף לסניפים הקיימים אותם שופרסל מסבה בהדרגה למיתוג המחודש, היא תפתח גם כ-10 סניפים חדשים שירחיבו את הרשת לפריסה מוערכת של כ-70 חנויות. בין הסניפים החדשים, שכרה שופרסל את הסניף שבו פעלה בעבר רשת סופר פארם ועזבה אותו בשל פעילות נמוכה בפינת קרליבך-החשמונאים בת"א, וסניפים נוספים בעיר במגדלי מידטאון ובשכונת פלורנטין. בנוסף היא צפויה לפתוח סניפים במתחם של רוגובין-פדרמן בסינמה סיטי נתניה, ובקניון קריית שמונה.

המיתוג החדש של ניו פארם
 המיתוג החדש של ניו פארם

בקיץ האחרון נחשף ב"גלובס" כי שופרסל מתכננת לפתוח ב-5 השנים הקרובות חנויות בקצב של 12-8 חנויות בשנה, להגיע לפריסה של יותר מ-100 סניפים ולהכפיל את מחזור המכירות שלה שעומד כיום על קצת יותר מ-500 מיליון שקל.

במקביל להשקה של הרשת החדשה, בחודש דצמבר צפויה שופרסל להוציא לדרך אתר אונליין חדש שיאפשר לה ללמוד את ההתנהגות של הצרכן ולהציע עבורו מוצרים בהתאמה אישית. במה מדובר? כיום 86% מהרכישות בשופרסל הן רכישות מזוהות (באמצעות כרטיס אשראי או כרטיס מועדון), ומעתה הרשת תציג את המוצרים לפי היררכיית ההעדפות של הצרכנים, כמו גם התאמת המבצעים. כך, צרכן שמזמין באופן קבוע תזונה ללא גלוטן יקבל תצוגה של המוצרים שרלוונטיים עבורו, ואילו צרכן שצורך תזונה צמחונית יקבל תצוגה של מוצרים שרלוונטיים עבורו. האתר ייכנס בהדרגה לשימוש לקוחות הרשת עד סוף הרבעון הראשון של 2019. כיום מכירות האונליין של הקבוצה ברשת שופרסל מהוות למעלה מ-13% - השיעור הגבוה ביותר בארץ עבור רשת מזון - זאת מתוך סך מכירות כולל של כ-12 מיליארד שקל בשנה.

נזכיר, כי שופרסל השלימה את רכישת ניו-פארם בדצמבר 2017 תמורת כ-130 מיליון שקל, והיא מפעילה כיום 64 סניפים בשטח כולל של כ-22 אלף מ"ר. מדוחות שופרסל עולה כי הכנסות ניו-פארם ברבעון הראשון של השנה עמדו על 140 מיליון שקל, עם מכירות למ"ר שעמדו על יותר מ-6,200 שקל, זאת לצד הפסד תפעולי רבעוני של 3 מיליון שקל.