דב ילין | בלעדי

אורי קרן עוזב את ילין לפידות לטובת פעילות הגמל במור

(עדכון) לאחר שבע שנים וחצי בתפקיד מנכ"ל משותף בחברת ילין לפידות קרנות נאמנות, קרן עוזב את בית ההשקעות שאליו הצטרף באוגוסט 2006 ועובר אל בית ההשקעות המתחרה, כשהוא רוכש 15% מחברת הגמל של מור עבור 1.5 מיליון שקל • המנכ"ל המשותף השני, אסף אלדר, ימשיך לכהן כמנכ"ל יחיד

אורי קרן, מנכ"ל משותף בילין לפידות קרנות נאמנות / צילום: תמר מצפי
אורי קרן, מנכ"ל משותף בילין לפידות קרנות נאמנות / צילום: תמר מצפי

לאחר שבע שנים וחצי בתפקיד מנכ"ל משותף בחברת קרנות הנאמנות של בית ההשקעות ילין לפידות, אורי קרן הודיע על סיום תפקידו בחברה, עבור שותפות בחברת גמל.

ככל הידוע, קרן עוזב בגלל הזדמנות שנקרתה בדרכו, לניהול פעילות מתחום אחר לקרנות נאמנות. ל"גלובס" נודע כי ככל הנראה קרן עוזב את בית ההשקעות שבשליטת ובניהול דב ילין ויאיר לפידות, על מנת לשמש מנהל ההשקעות של פעילות הגמל החדשה שמקים מור בית ההשקעות, אינטרגמל, כשבנוסף הוא רוכש 15% מחברת הגמל של מור עבור 1.5 מיליון שקל.

המנכ"ל המשותף בילין לפידות קרנות נאמנות, אסף אלדר, ימשיך בחברה ויכהן כמנכ"ל יחיד של חברת קרנות הנאמנות. ילין לפידות קרנות נאמנות מנהלת נכון לסוף אוקטובר קרנות נאמנות בשווי של כ-24 מיליארד שקל. מדובר בחברת ניהול קרנות הנאמנות (לא כולל קרנות סל) השלישית בגודלה בשוק המקומי.

יאיר לפידות ודב ילין, מנכ"לים משותפים ומנהלי ההשקעות הראשיים המשותפים בקבוצה, אמרו היום: "אנחנו שמחים שהייתה לנו הזכות ללוות את אור מקצועית מתחילת עבודתו בבית ההשקעות ילין לפידות כמתמחה ועד למינויו כמנכ"ל משותף עם אסף אלדר בחברת קרנות הנאמנות של הקבוצה. אנו מודים לו על תרומתו ומאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך".

קרן מחזיק בתואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת תל אביב ובתואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית. הוא הצטרף לילן לפידות קרנות נאמנות כבר באוגוסט 2006, כך שהוא עוזב את החברה לאחר יותר מ-12 שנים.

במור בית השקעות הוא ינהל את פעילות הגמל הצעירה שהקים בית ההשקעות, לאחר שרכש את הפעילות הקטנטנה של אינטרגמל. למור בית השקעות פעילויות קיימות בתחומי ניהול קרנות הנאמנות, תיקי השקעות וקרנות גידור.