לאחר המכירה לאלביט: אבי פלדר יסיים את תפקידו כמנכ"ל תעש

זאת לאחר 36 שנים בחברה • בתחילת השבוע צפוי תהליך ההפרטה של תעש להסתיים, והיא תועבר לאלביט שתשלם עליה 1.9 מיליארד שקל • על פי ההערכות יקבל פלדר מענק פרישה בסך 2.5-3 מיליון שקל

אבי פלדר / צילום: תמר מצפי
אבי פלדר / צילום: תמר מצפי

אבי פלדר, שמכהן בתפקיד מנכ"ל תעש מזה כ-13 שנה - לא ימשיך בתפקיד זה בעקבות מכירת החברה לאלביט מערכות. פלדר הודיע על החלטתו ליו"ר תעש, יצחק אהרונוביץ' ולמנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם וזאת אחרי 36 שנות עבודה בחברה. פי הערכות, פלדר יקבל מענק פרישה בסך 2.5-3 מיליון שקל.

בתחילת השבוע צפוי תהליך ההפרטה של תעש להסתיים, והיא תועבר לאלביט שתשלם עליה 1.9 מיליארד שקל.

במהלך החודשים האחרונים לא היה ברור אם פלדר, המנכ"ל הוותיק של תעש, ימשיך בתפקידו מתחת לבעלות החדשה של החברה.

מנכ"ל אלביט, בצלאל (בוצי) מכליס אמר ל"גלובס" בימים האחרונים בהתייחס לסוגיה זו כי: "יש אנשים מצוינים בתעש וגם אנשים מצוינים באלביט. בימים הקרובים, לאחר שנשלים את הקלוזינג נשב ונבנה ביחד את האסטרטגיה המשותפת, על מנת להבטיח את המשך השגשוג של תעש תחת אלביט מערכות".

גורם שמעורב בתהליך ההפרטה של תעש אמר בסוף השבוע ל"גלובס" כי "סביר מאד להניח שאם אלביט היתה מתכוונת לשמר את המצב הקיים, קרי פלדר בתפקיד מנכ"ל תעש- הרי שלמכליס לא היתה כל בעיה לומר את הדברים בצורה ברורה".

פלדר מכהן בתפקיד זה מאז ינואר 2006 והחליף את אודי גנני. בשנים האחרונות הוא היה ממובילי תהליך ההפרטה של החברה, והכין אותה למכירתה בידי המדינה לאלביט, בהליך שכלל גם מערך של הבנות והסכמות עם אלפי עובדי החברה. זאת, לצד גיבוש ההסכמים שמתוקפם במהלך השנים הקרובות פעילות היצור של תעש תועתק מאזור רמת השרון לרמת בקע שבנגב תוך פינוי קרקעות לטובת בנייה למגורים.

בתעש אמרו היום כי מתחת לניהולו של פלדר, החברה עברה מהפכה בכל הקשור לסל המוצרים שלה, תוך מעבר לפיתוח ויצור של חימושים מדויקים- וזולים. שם אמרו עוד כי "פלדר ימשיך ללוות את החברה ככל שיידרש להעברתה לאלביט זאת בתהליך  סדור שישמור על הרציפות הניהולית".

גורמים בתעשיות הביטחוניות העריכו היום (שבת) כי עם פרישתו של פלדר מתפקיד מנכ"ל תעש הוא יקבל מהמדינה מענק פרישה בגובה של כ-2.5 עד 3 מיליון שקל וזאת, בהתבסס על חישוב תקופת הוותק שלו בחברה. כאמור, פלדר עובד בשורות תעש מזה 36 שנה, והחל את דרכו בחברה הביטחונית ממשלתית כמהנדס ובהמשך שימש שנים ארוכות בתפקיד מנהל חטיבת סלבין, שעוסקת בתחום הרק"מ (רכב קרבי משוריין).

לפי גורם שמעורב בתהליך ההפרטה של תעש, המענק ישולם לפלדר בהתאם להסדרים הנהוגים ברשות החברות הממשלתיות ולפי מודל התגמולים שמונהג בה במקרה של פרישת מנכ"לים של חברות. לדבריו, סכום זה כולל היוון של זכויות שפלדר צבר במשך עשרות שנות פעילות בחברה.

מרשות החברות הממשלתיות נמסר כי "למנכ"ל אושרו, בין היתר, מענקי פרישה והפרטה, בהתאם למדיניות רשות החברות ולמודל פרישת בכירים אשר אושר גם בדירקטוריון תעש".

עם זאת, גורם אחר שמקורב לתהליך אמר כי סוגיית היקף המענק שפלדר יקבל טרם סוכמה עם רשות החברות הממשלתיות ובימים הקרובים היא תקיים בירור בנושא.