אכזבה למירי רגב: חוק נאמנות בתרבות לא יעלה היום להצבעה

(עדכון) - לאחר התפטרות ליברמן מהממשלה, בקואליציה מתקשים לגבש את הרוב הדרוש כדי לקדם מהלכים • בישיבת נציגי הקואליציה שנערכה הבוקר הוחלט שחוק נאמנות בתרבות לא יעלה היום להצבעה, אך הדבר עדיין לא סופי • ליברמן: "מירי רגב מדברת באותו להט על חוק נאמנות בתרבות כמו שהיא תוקפת את המתפקדים שלה לשעבר. אז אני חושב שלגבי מירי רגב הדברים הם מאוד ברורים"

מירי רגב / צילום: עודד קרני
מירי רגב / צילום: עודד קרני

לקראת יום ההצבעות על חקיקה, המגיע בפעם השנייה אחרי התפטרות אביגדור ליברמן מן הממשלה, מתקשים בקואליציה לגבש את הרוב הדרוש כדי לקדם מהלכים. בעיקר, חוק "הנאמנות בתרבות" אותו מקדמת שרת התרבות והספורט מירי רגב נתקל אתמול בלילה בקושי עיקרי.

כפי שפרסמנו ב"גלובס", שר האוצר משה כחלון החליט לשחרר את חברי סיעתו ממשמעת קואליציונית בנושאים שנויים במחלוקת. על פי מה שמסבירים במפלגה, בחקיקה כגון זו של רגב וגם התיקון לחוק יסוד הממשלה (תיקון גדעון סער), וחוק היועצים המשפטיים - לא יחייבו את חברי הסיעה לדבוק בעמדות הליכוד. בכולנו מבינים שחוקים אלה משמשים את מוביליהם במסגרת הפריימריס הפנימיים שלהם במפלגה, ולא מוכנים לרקוד לפי החליל הפנימי של מפלגות אחרות.

בישיבת נציגי הקואליציה שנערכה הבוקר בכנסת, הוחלט שחוק נאמנות בתרבות לא יעלה היום להצבעה, אך הדבר עדיין אינו סופי.

במקביל, בקואליציה יצטרכו להיערך גם לקראת יום רביעי הקרוב, שהוא יום ההצבעה על הצעות חוק פרטיות שלא אושרו על ידי הממשלה. סיעת מרצ משיבה לסדר היום את הצעת החוק לפיזור הכנסת.

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג: "הממשלה הזאת סיימה את דרכה וחייבת ללכת הביתה בהקדם. אנחנו נמשיך להילחם על פיזורה של הכנסת ונעלה את ההצעה הזאת מידי שבוע על מנת לגרום לקואליציה להזיע עד שתתפרק".

בשבוע שעבר נאלצו סיעות האופוזיציה למשוך את הצעות החוק לפיזור הכנסת אחרי שהתברר שחלקים מחברי הכנסת של האופוזיציה נעדרים ואין להם את הרוב הדרוש.

חבר הכנסת אביגדור ליברמן אמר היום בישיבת סיעתו שהוא אינו מוכן להצעה של הקואליציה לעשות עסקת חבילה עם הצבעה על 4 חוקים ביחד: חוק הנאמנות בתרבות, עונש מוות למחבלים, אי קיצור שליש למחבלים ועבירות בטחון, וחוק יסוד הממשלה (תיקון גדעון סער). ליברמן ציין כי אינו מסכים לכך שהממשלה תדאג לעצמה לחוקים פוליטיים פרסונליים.

"למעשה כל אותם ארבעה חוקים נופלים על מזבח חוק שהוא חוק פרסונלי, חוק שהוא כסא נטו וזה חוק גדעון סער. יש ארבעה חוקים כרגע על סדר היום שאנחנו מוכנים לתמוך בכולם - אפשר להעביר אותם בשלוש קריאות באותו יום, נאמנות בתרבות, יועצים משפטיים וכמובן גם עונש מוות וביטול שליש למחבלים.

"סיעת כולנו שלפחות מחציתה הודיעו שלא יתמכו בחוק הזה, אז איזה טענות יש לקואליציה לסיעות האופוזיציה זה לא מובן. אנחנו מוכנים לתמוך בכל חוק שיש לו רקע אידיאולוגי, שהוא תואם עמדות של ישראל ביתנו.

"מירי רגב מדברת באותו להט על חוק נאמנות בתרבות כמו שהיא תוקפת את המתפקדים שלה לשעבר. אז אני חושב שלגבי מירי רגב הדברים הם מאוד ברורים".

אביגדור ליברמן / צילום: טל שניידר
 אביגדור ליברמן / צילום: טל שניידר