מניית קבוצת אשטרום קפצה לאחר הדוחות; מניית שפיר הנדסה הגיבה בירידה

ברבעון השלישי רשמה אשטרום ירידה של 9% בהכנסות, ביחס לרבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו בכ-910 מיליון שקל • בשורה התחתונה הציגה הקבוצה רווח נקי של כ-87 מיליון שקל, גידול של 7.5% לעומת הרבעון המקביל • שפיר הנדסה הציגה ירידה של 15% בהכנסות, ביחס לרבעון המקביל והרווח הנקי צנח ב-31% והסתכם ב-73 מיליון שקל

שתי ענקיות התשתיות והנדל"ן, קבוצת אשטרום  ושפיר הנדסה  , דיווחו היום (ד') על תוצאות מעורבות ברבעון השלישי. אשטרום רשמה גידול ברווח הגולמי והנקי, למרות ירידה בהכנסות וברווח התפעולי. שפיר מנגד דיווחה על נסיגה ברבעון, החל משורת ההכנסות ועד לרווח הנקי. 

תוצאות קבוצת אשטרום ושפיר הנדסה ברבעון השלישי
 תוצאות קבוצת אשטרום ושפיר הנדסה ברבעון השלישי

ברבעון השלישי רשמה אשטרום ירידה של 9% בהכנסות, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו בכ-910 מיליון שקל. זאת על רקע עיכוב בקבלת צווי התחלת עבודה במספר פרויקטים וירידה בהיקף הביצוע בפרויקט נמל המפרץ ביחס לשנה קודמת.

ברווח הגולמי, עם זאת, נרשם גידול של 29% לעומת הרבעון המקביל והוא הגיע לכ-191.2 מיליון שקל. בשורה התפעולית נרשמה ירידה של 4.7% ברווח לרמה של כ-139 מיליון שקל, בין השאר מכיוון שברבעון האחרון רשמה אשטרום שערוכי נדל"ן בהיקף של כ-22 מיליון שקל, לעומת עליית ערך נדל"ן בסך של כ-59.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה הציגה הקבוצה רווח נקי של כ-87 מיליון שקל, גידול של 7.5% לעומת הרבעון המקביל.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיכמה הקבוצה עם יציבות בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, ברמה של כ-2.7 מיליארד שקל, בעוד הרווח הגולמי שלה גדל ב-30% והגיע לכ-520 מיליון שקל. בשורה התפעולית נרשם שיפור של 26% ברווח שהגיע לכ-393 מיליון שקל ובשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-195 מיליון שקל, עלייה של 33.5% לעומת התקופה המקבילה.

מניית קבוצת אשטרום, הנמצאת בשליטת משפחות נוסבאום, משורר, גירון, רובין וליפשיץ, מגיבה לדוחות בעליות ומשלימה התקדמות של 32% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-1.4 מיליארד שקל.

היו"ר רמי נוסבאום ציין היום כי "צבר העבודות של קבוצת אשטרום, נכון להיום, מסתכם בכ-8.2 מיליארד שקל, וצבר זה - יחד עם השקעות בהיקף של למעלה ממיליארד שקל שביצענו מתחילת השנה ברכישת קרקעות לייזום פרויקטים באמצעות אשדר, בהרחבת נכסי מגזר הזכיינות, וכן בנכסים מניבים ובפרויקטים יזמיים על ידי אשטרום נכסים - מבטיחים את המשך צמיחתה ורווחיותה של הקבוצה בשנים הבאות בכל מגזרי פעילותה".

מניית שפיר ירדה בתגובה לדוחות

שפיר הנדסה של משפחת שפירא דיווחה על נסיגה ברבעון, החל משורת ההכנסות ועד לרווח הנקי. בתגובה, רשמה מניית החברה ירידה של 3% בבורסה בשעות הצהריים ושוויה של החברה עומד על כ-4.2 מיליארד שקל.

בהכנסות החברה נרשמה ירידה של 15% ברבעון השלישי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-781 מיליון שקל. ללא הכנסה חד פעמית של כ-140 מיליון שקל ברבעון המקביל בגין הסכם פשרה עם נתיבי ישראל, ההכנסות ברבעון זה היו דומות לנתון ברבעון המקביל אשתקד.

ברווח הגולמי נרשמה ירידה של 28%, לרמה של כ-138.5 מיליון שקל; הרווח התפעולי הצטמק בכ-38% ועמד על כ-97.5 מיליון שקל; ובשורה התחתונה דיווחה שפיר על ירידה של 31% ברווח הנקי, שעמד ברבעון על כ-73 מיליון שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סגרה החברה עם ירידה של 10.4% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, לרמה של כ-2.3 מיליארד שקל ונסיגה של 13% ברווח הגולמי שהגיע לכ-385 מיליון שקל. ברווח התפעולי נרשמה ירידה של 18% לרמה של כ-279 מיליון שקל ובשורה התחתונה דיווחה החברה על ירידה של 15% ברווח הנקי, לרמה של כ-197 מיליון שקל.

עמית בירמן, סמנכ"ל הכספים של שפיר הנדסה ותעשיה, ציין עם פרסום הדוחות כי "שפיר מסכמת עוד רבעון טוב בהתאם לתכניות העבודה ובקצב רווח שנתי של כ-250 מיליון שקלים. התעשייה ממשיכה באופן יציב ואנו ממשיכים להשקיע ליצירת צמיחה גם בשנים הבאות. לאחרונה זכינו בפרויקט כביש 16, נבחרנו לבצע את פרויקט הקמת התשתיות והמבנים בנמל אשדוד החדש וחנכנו את מקטע 7 בכביש 6 צפון".